Welk formaat moet ik kiezen voor HD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schoolboy

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Berichten
78
Hoi allemaal,

Ik heb een meerdere filmpjes geedit van onze vakantie en nu wilde weten in welk formaat ik deze het best kan opslaan.
Ik werk met Pinnacle Studio 15 en die geeft heeeel veel keuzes aan maar welke is nou het best voor HD? De filmpjes die erin zitten zijn opgenomen met een HD-videocamera van 1920x1080 en de foto's zijn 4288x3216 groot. Dit zit dus allemaal in een bewerkt filmpje.

Dus: Welk formaat kan ik dan het beste kiezen?

Groet,
Schoolboy
 
Sorry maar dat maakt het nog niet helemaal duidelijk. Misschien is dit wat verduidelijking voor mijn vraag:
Ik kan DivX Plus HD kiezen in pinnacle of ik kan de filmpjes laten maken in bijvoorbeeld .mov

Welke is nou het handigste om te kiezen qua inbeslag nemen van ruimte en kwaliteit
 
om het op te slaan kan je het best de originele bestanden opslaan (ook op een back-up)
ja kan ze dan altijd om zetten naar wat je ooit nodig hebt.

maar het bewerkte filmpje moet je opslaan in een formaat waar jij wat mee kan en wat wil je ermee
moet het op je eigen pc spelen, op andermans pc, op een dvdspeler, een blu-ray speler,
etc, etc, etc.

blu-ray spreekt voor zich
mov is een apple formaat, heb je een mac?? deze gebruiken
wmvHD is alleen handig op een moderne windows pc
mkv is handig op de pc
divx plus HD ken ik niet, maar de ondersteuning door andere software zal wel beperkt zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan