youtube fiimpjes convecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
841
Wanneer ik filmpjes download van youtube ,en deze afspeel op een full screen trekt
dat op niets.vervormd,wazig, blokkerig enz.
In welk formaat moet ik deze het best convecteren zodat ik deze op dvd kan branden,en ook op een dvd en tv kan afspelen,zonder al te veel verlies.
Of stel ik hier een onmogelijke vraag.
Heb al geprobeerd( flv,avi ,mp4 ,wmv, enz) ,dat geeft geen goede resultaten.
Wie helpt ??..
 
Probeer eens met VLC Mediaspeler, daar zit een converteeroptie in naar allerhande uitvoerformaten inclusief branden op dvd vanuit de formaten die je opnoemt.
 
Dat ding met die gevaren kegel(oranje,wit),oké dat heb ik.
Hoe ,en in welk formaat zou u het doen ,mijn beste??.
 
Dat kun je zelf kiezen, zelfs dvd met menustructuur. Aangezien je de filmpjes op dvd wilt plaatsen zou ik mp2 kiezen
 
in welke kwaliteit download je filmpjes van youtube

als je ze gewoon download in hd kwaliteit kunnen ze niet blokkerig zijn

dus of je download slechte kwaliteit filmpjes of je youtube downloader is niet zo geweldig

wat gebruik je om youtube filmpjes te downloaden ?
 
Zoals ik reeds zei , avi gaf geen goed resultaat.
Ik download er steeds een vijftal in een bepaald formaat (bv avi ) en sla deze op
een usb stick of geheugenkaart ,bij wijze van test,en bekijk het resultaat op tv
en de kwaliteit is alles behalve dat. Dat heb ik ook met verschillende formaten
geprobeerd,helaas.
Daarom dat in aan jullie vraag om een simpele,eenvoudige,goede oplossing.
U begrijpt toch dat ik al vele dvd ,s heb mismeesterd en heb weggesmeten
vanwege niet goed resultaat.Op een pc (klein scherm )is het goed maar een tv
van bv. 32 inch , homaar !!!!!
 
ik denk dat converteren naar een ander formaat het probleem niet zal oplossen

download je filmpjes in HD kwaliteit of minder want ik denk inderdaad onder de 720 hd formaat zal het er waarschijnlijk inderdaad op een groot scherm er minder uitzien


het zal waarschijnlijk beter werken als je je tv aansluit op je pc maar dat is weer een heel ander verhaal
 
bij het 2e screenshot zie ik staan flv hq en dan 360p dat is de slechste kwaliteit die youtube aanbied

kijk is of je dat kan veranderen in 720p of hoger want met 360p snap ik inderdaad dat het er blokkeriger uit ziet op een groot scherm
 
Dat is juist, maar het moet ook nog gaan ook,een voorbeeld.
Ik ga naar youtube en kies daar enkele filmpjes uit en kies voor 720 dan krijg ik
not available in 720 try 480 ,en dan nog lager om uiteindelijk weer uit te komen op
320. Dus is het haast onmogelijk om HQ 720 te dowloaeden,en ook niet 480 dus.
Of is mijn redenering niet juist.
 
dat ligt dan waarschijnlijk aan het probleem dat die filmpjes die jij wil downloaden niet in hoge kwaliteit zijn geüpload door de eigenaar

( want ik neem aan dat het programma youtube downloader die melding geeft ? )



Edit :

om welke filmpjes gaan het of zijn het gewoon verschillende filmpjes ?

misschien als je een link geeft van de filmpjes kan ik nog even wat verder kijken naar mogelijkheden


en wat voor beeldaansluitingen heeft deze computer want nogmaals zou je misschien kunnen overwegen om je computer aan te sluiten op de tv

( je computer en tv moeten daarvoor wel de aansluitingen hebben )
 
Laatst bewerkt:
ja die zijn inderdaad alleen in het 360p formaat te downloaden dus de kwaliteit van die filmpjes ga je niet beter krijgen denk ik

als je deze trailer download hoe is dan het beeld op je tv of via je dvd speler Youtube smurf trailer

deze kan je downloaden op 720p
 
Hoi janwitloof,

Ik doe dat dus allemaal heel anders ,maar dat is natuurlijk voor wat zelf het handigste vind.

Neem bijvoorbeeld deze video.
http://www.youtube.com/watch?v=tgbNymZ7vqY

Je ziet dat het in een hooge kwaliteit op youtube staat.
Die download ik met youtube flv downloader door de thumbnail van die video op youtube naar de floating icon van die flv downloader te sleepen.
Hij download op die manier dan altijd de video met de hoogste kwaliteit die beschikbaar is.
Maar dus wel alleen maar downloaden ik zet het om met een converter.

Nu heb ik dus het bestand: YouTube - The Muppets Bohemian Rhapsody.flv
Die hier onder ziet staan als ik hem op mijn computer afspeel in full screen.

screenhunter01oct011613.jpg


Wat ik je daarbij op die screenschot laar zien gaat het om deze 3 dingen.

Mainconcept MP4 demultiplexer.
Het bestand YouTube - The Muppets Bohemian Rhapsody.flv met de extensie FLV.
Daarvan is dus het container bestand een MP4 ( p.s: MP4 staat voor MPEG-4).

CoreAAC audio decoder.
AAC staat voor Advanced Audio Coding.

CoreAVC video decoder.
AVC staat voor Advanced Video Coding.
En dit is een H.264/AVC decoder die dus gebruik maakt van de codec H.264.

Die laatste 2 worden gebruikt voor video's in HD kwaliteit.

Windows lees eigenlijk helemaal zo'n extensie niet en kan daar ook niks mee.
Dus omdat het bij dat bestand om een MP4 container gaat ,(en zo'n container is dus het type bestand waar voor die 2 codec is gebruikt) kun je hem gewoon hernoemen naar MP4 zie het screenschot hier onder.

screenhunter02oct011618.jpg


Waarom zijn bij mij ookal die web video's zoals die van youtube zo goed ?
Dat is heel erg simpel ,ik pas een video niet aan voor mijn computer maar ik zorg er voor dat mijn computer een video goed kan afspelen.
En dat is eigenlijk alleen al omdat het in theorie zo is dat iedere bewerking voor een verlies in kwaliteit zal zorgen.

Het is meschien een andere manier van denken maar je ziet dat ik voor die screenschots zelfs nog de oude core media player heb gebruikt die eigenlijk helemaal niet voor windows 7 is bedoeld want die was er toen nog niet.
En wil daar eigenlijk alleen maar mee zeggen het kan ook heel anders.
 
Zo in één keer helemaal door janwitloof ,nou dat vind ik toch echt geweldig van je hoor mijn dag kan nu niet meer stuk.:thumb:

Maar wil je toch graag nog even dit laten zien.
Om je zo nog iets meer inzicht te geven tussen de verschillende container bestanden en het belang van hoe ze dat met een codec hebben ingepakt.

Met nu als een voorbeeld waarvan FLV het container bestand is.
http://www.youtube.com/watch?v=7RkWs6P2IwE

Je ziet dat de resolutie niet hoger is dan 360p.
Het bestand is dan ook heel veel kleiner dan die in mijn post hier voor staat.

Ik heb nu dus het bestand: YouTube - Rod Stewart & Amy Belle- I Dont Want To Talk About It.flv
En hier het screenshot in full screen van mijn computer.

screenhunter01oct012307.jpg


Wat je met de info rechts boven in hoek kan zien is dat het weer om de zelfde codec gaat.
Hier onder is dat nog wat duidelijker met nog iets aan info.

screenhunter03oct020031.jpg


Zo als met een web-video gaat bij een codec hier om dat ze zo veel mogelijk infomatie van de orginele bron (bijvoorbeeld: van een blue ray of een dvd) in een zo klein mogelijk bestand (de container) kunnen inpakken.
Wat AAC hier met 114 Kb/s aan kwaliteit heeft komt je met een MP3 van 192 Kb/s nog niet in buurt.
En voor H.264/AVC is het een hoge bit rate en frame rate uit een bestand van 21 MB.

Maar goed nu zie dat ook met FLV van 360p het anders kan dan wat je wel eens te lezen krijg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan