Virtual Private Network vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
293
Virtual Private Network:



Hallo,,

Ik heb eindelijk een ClearOS geïnstalleerd, en nu wil ik OpenVPN gaan gebruiken.
Ik heb al een OpenVPN-SERVER geïnstalleerd die meegeleverd werd met ClearOS op de server-kastje geïnstalleerd.

Nu wil ik een client op Windows installeren, maar ik weet niet waar ik moet beginnen om dat te doen.
Wie kan me daarbij helpen?

Ik kan gewoon via de server, als ik daar een scherm op aansluit er gewoon op, en zo dus alles aan zitten (runnen),
Maar mijn doel is om vanaf mijn huidige OS (windows7) het te gaan runnen.

Alvast bedankt,,,
 
Dat zijn 2 dingen:

VPN is vooral bedoeld om de connectie tussen de twee locaties als lokaal te doen over komen. Computers kunnen dus met elkaar praten alsof ze direct aan elkaar aangesloten zijn, zonder internet ertussen.

Indien het puur om het beheer van de server gaat via commando's kun je beter kiezen voor SSH. Dit geeft je een beveiligde "terminal omgeving" waarin je commando's kunt doorgeven. In essentie geeft SSH je ook een beveiligde tunnel, maar is meer specifiek voor beheer dan algemeen netwerk verkeer via een VPN. Met een VPN gaat al je netwerk verkeer via de VPN naar de server. Ook je webaanvragen e.d.
 
Ik ben sowieso nog een noob in servers.
Ik ben pas begonnen met mijn ICT opleiding niveau 3/4.
En ja dit leek me gewoon leuk, ik heb een pctje gekregen van school waar ik mee mag werken, en die als een server mag/kan gebruiken.
Ik heb clearOS geinstalleerd, maar ja ik probeer nu via webbrowser op mijn eigen computer in te loggen, maar het lukt niet, elke keer kan pagina niet vinden.
Waar zit de fout hem in, waar heb ik het verkeerd gedaan ??
 
Leg eens uit wat je nu probeert? Je hebt een VPN tunnel opgebouwd? je verkeer loopt door deze tunnel? je hebt met "ping" vastgesteld dat de server bereikbaar is?

Er zijn zoveel plaatsen waar het fout kan lopen dat het echt moeilijk is om dat te onderzoeken van een afstand.
 
Ik heb nog geen VPN opgebouwd, omdat ik een vpn server moest hebben die ik op de server installeer, en een VPN client, die ik dan via windows kan besturen.
Maar om op mijn server te komen, moet ik dus via webbrowser erop moeten kunnen, en zo dus het kunnen besturen, om zo vpn te gebruiken.

Maar ja ik kan niet via webbrowser erop ..
 
Je kunt dus, als het goed is ingesteld, met SSH op je server. Dat kan bijvoorbeeld met het programma "putty". Als het is ingesteld en de server bereikbaar is werkt dat ongeacht of je VPN al op is of niet.
 
is putty een goeie programma ? dan kan ik die proberen, of zijn er betere programma's daarvoor ???

ps|: als ik putty gebruik, en ik probeer via ssh in te komen, word ik elke keer geblokt, door netwerk of wat dan ook,
Ik heb de server op dchp gezet, ipv statis, want bij statis blijfr hij maar een ip zoeken, en bij dchp dan krijg ik meteen een ip,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan