Paintshop Pro - langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selo22

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
58
Hoi Allen,

Paintshop pro werkt erg langzaam. Ik gebruik een laptop met 2.1 ghz en 4gb geheugen. Wanneer ik paintshop gebruik merk ik bij taakbeheer op dat hij 25% van de processor gebruikt en ca. 1400mb aangeheugen. Is er een manier om paintshop meer geheugen toe te wijzen?

Geheugen bijkopen gaat volgens mij niet helpen omdat niet de volledige geheugen wordt gebruikt of zal dat toch wel helpen?

Verder heb ik het idee dat paintshop traag werkt omdat ik met het bestand pspimage werk deze zijn al gauw 100mb. Kan het inderdaad ook hieraan liggen? zo ja, als welke bestand kan je het beste opslaan om later weer verder te kunne gaan?

Mijn excuus als dit al eerder is gespot. Ik zoek al een paar uur via maar niks kunnen vinden helaas.

Wat ik wel heb gevonden is het aanpassen van het virtueel geheugen maar dat lijkt niet te helpen.

Sel
 
Ik heb mezelf laten vertellen dat een videokaart niet belangrijk is voor photoshop. Is het mogelijk dit te laten vervangen of uitrbeiden? Of iets van externe videokaart.

Hierbij meer specs:

Fabrikantcode
X53E-SX106V

Processor
Intel Core i3 (2e generatie)

Processornummer
2310M

Processorkernen
Dual Core

Kloksnelheid
2100 MHz

Intern RAM-geheugen
4 GB

Type geheugen
SO-DIMM DDR3-1333

Maximaal RAM-geheugen
8 GB (8192 MB)

Geheugensloten totaal
2

Harde schijf

Snelheid
5400 rpm

Aantal schijven (intern)
1

Resolutie
1366 x 768 pixels

Videokaartfamilie
Intel HD

Type videokaart
Intel HD Graphics 3000
 
Draait bij mij beter sinds ik pc heb met aparte videokaart ( 1 gb ), maar ik ben geen kenner, gebruik het proggie zelden.
Je kan in het bios altijd de onboard uitschakelen en een aparte graka bijprikken, maar of het bij jou verschil zal maken durf ik niet zeggen.
 
Bedankt voor je reactie!

Weet iemand anders waar het aan kan liggen? Ik dacht zelf aan extra ram geheugen maar ik lees ergens anders dat dat niet zal helpen omdat paintshop de ram toch niet volledig lijkt te gebruiken.

Is trouwens photoshop van adobe sneller?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan