rippen met behoud van titel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Als ik een CD rip die ik ooit zelf gebrand heb, wordt de bestandsnaam veranderd in 01, 02, 03, enz.... Kan ik mij C's ook rippen, met behoud van titel? Nu moet ik alle titels opnieuw intypen.... Ik rip met mediaplayer.
 
Voor het rippen van een CD is veel programmatuur te krijgen. Een aantal ervan geven je de mogelijkheid om CDDB (Compact Disc Database) te gebruiken.
Deze techniek haalt de gegevens van je CD uit een database ergens op het internet en toont die dan in plaats van de door jou genoemde nummering.
Of Mediaplayer die mogelijkheid ook biedt weet ik niet maar daar kun je eens naar kijken.
Bij een zelf gebrande CD zal dat alleen werken als het een fysieke 1 op 1 kopie van het origineel is.
 
Laatst bewerkt:
Met Windows Media Player (v12, Windows 7) kun je online (handmatig) zoeken naar de CD die je in je speler hebt. Wanneer je een CD in je speler stopt, klik dan rechts op één van de nummers en kies "Albumgegevens zoeken".
 
Laatst bewerkt:
Als je een zelf samengestelde cd hebt gebrand wordt het lastig om dit terug te halen via de cddb zoals eerder werd genoemd.

Bij het branden van die audiocd heb je de optie om de tag mee te branden niet aangevinkt(als je brandprogramma deze functie heeft). Anders krijg je standaard alleen de tracknummers en zal je die handmatig moeten aanpassen na het rippen.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik merk dat het helaas niet mogelijk is, jammer!
 
Met Windows Media Player moet het toch mogelijk zijn (tenzij je misschien een oudere versie hebt). Je kunt zelfs de informatie van een ander album dan degene die in de speler zit toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan