DVD met ondertitel omzetten naar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
162
Goede dag.

Met welk programma converteer ik makkelijk een dvd met ondertitels naar een avi/mkv bestand.?

Veder ben ik zelf aan het prutsen hoe ik voor me kaar krijg ,maar lukt me niet echt.
Ik doe het vaak als volgt.
Eerst maak ik de vob en ifo bestanden 1 vob bestand met Clad DVD 3.57 ,heb ik aardig bestand van 4.10 GB en de subs zitten er nog in. Dan probeer ik paar programma`s bijvoorbeeld met AVS Video Converter 7 ,Alleen die software zorgt er voor dat ik niks meer kan doen omdat hij de volle 100% procent wordt belast. Buitendat duurt het erg lang voordat hij een Mp4/avi bestand maakt. Binnen 8 uur heeft een video bestand omgezet. En het vervelende is Geen Subs aanwezig. Veder heb ik Xlisoft ,OJOsoft en vele anderen geprobeerd en werd er niet wijzer van. En ik gebruikte ook Ultra MPEG 4 Converter en versassend was dit programma aardig snel. binnen 1 uur had hij het omgezet en de pc was amper 80% belast dus reageerde alles gewoon. Video werd in het hoogste kwaliteit en hoogste kwaliteit geconverteerd ,beeld was goed mooi geluid Bestandgroote was 2.30 GB maar weer geen subs erin.
Ik heb al niet alte zwaar pc ,k draai met Intel P4 HT 2.88 Ghz. 2048 MB Ram Windows 7 SP1 Home Premuim

Kunnen jullie mij verder helpen?
M.v.g G. Tasgin.
 
Laatst bewerkt:
Een prima programma om een DVD te converteren naar MKV is MakeMKV.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt aangeven welke van de aanwezige subs moeten worden mee geconverteerd.
Tevens kun je instellen dat alleen de hoofdfilm wordt geconverteerd.
Zie hiervoor de Online Help.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik hier altijd handbrake voor. Let hier wel op dat de optie Burned-in in subtitles is aangevinkt.
 
Je kunt aangeven welke van de aanwezige subs moeten worden mee geconverteerd.
Tevens kun je instellen dat alleen de hoofdfilm wordt geconverteerd.
Zie hiervoor de Online Help.[/QUOTE

In de programma kun je inderdaad goed instellen welke audio en subs je wilt behouden.
Wat hij doet is net als bij clad DVD inhoud kopiëren met als extra naar mkv exporteren
Waardoor je MPEG 2 Codec blijft behouden. Ik had een bestand van 3 GB zoals verwacht.
En dan converteer ik naar MPEG 4 codec.
Maar kan je hierin ook Blue-ray wegschrijven of?
Zo ja kan ik ook naar HD omzetten en dat zal wel relaxt zijn.
 
Ik gebruik hier altijd handbrake voor. Let hier wel op dat de optie Burned-in in subtitles is aangevinkt.

Daar heb ik veel over gehoord , Zelf heb ik Handbrake niet geprobeerd. Schijnt ook wel goed prog te zijn.
Ken jij AutoMKV? dat is heel geavanceerd progje kan je letterlijk alles instellen, Bestandgroote Bitrate als Laag normaal goed hoog extreem etc.
 
Je bedoelt dat je een Blu-ray schijfje wilt converteren naar MKV zodat je een HD film in MKV hebt?
Ja, dat kan. Ook met MakeMKV maar dat is niet gratis.
Voor die actie gebruik ik trouwens de Xilisoft Blu-ray Ripper die dat perfect doet.
Ook niet gratis, maar dat is middels een PM wel op te lossen als je begrijpt wat ik bedoel ;)
 
Nou das lekker ben weer niks opgeschoten. MakeMKV kopieert mooi de inhoud in een andere bestand, alleen wil ik converteren naar Mpeg 4 dan zijn er geen subs erin.
Terwijl ik dat aangeef, Ik gebruikte Ultra MKV converter en daarna AutoMKV mislukt. Ik ga de tip van MrHeneke proberen. Misschien dat ik nou wel de subs eronder krijg. Heb je nog idee? edmoor?
 
Je wilde toch naar MKV converteren? Dat doet 'ie prima.
Ik heb geen ervaring met andere programma's. Wat is de reden dat je naar Mpeg 4 wilt converteren?
Dat kan in ieder geval niet met MakeMKV.
 
Voor andere formaten dan MKV, hoewel dat ook mogelijk is, kun je Format Factory gebruiken.
 
Of ik in avi of MKV converteer maakt me niet. De reden dat ik naar MPEG 4 wil converteren is omdat mpeg 4 kwalitatief beter is. En omdat ik film`s op me tv kijk. En als je een Mpeg 2 video op je tv bekijkt dan zie je gewoon dat het slechte kwaliteit is. En buiten dat me Mediaspeler en tv ondersteunen geen Mpeg 2 codec . Zo rottig he ,conventeren gaat gewoon goed. alleen ik krijg de sub niet eronder. Heb zelfs eens met Subtitle Workshop geklooid dacht van nu heb ik hem ,na dat die afgrond was ,zat de sub er weer niet in. Ik snap het niet. de sub hoort er toch gewoon vast in te zitten. als je met Handbrake/MakeMKV sub erin zit.
Of ik ga wel externe sub downloaden en monteer dat sub in dat film met VirtualDub ...
 
In een MKV bestand is een geconverteerde DVD niet slechter dan de DVD zelf. Converteren naar een ander formaat zal de kwaliteit niet verhogen.
 
@MrHenkie Ben er mee bezig, gaat 12 uur duren zegt Handbrake ...
@ edmoor, klopt ,als je goed converteert dan ga je de kwaliteit behouden.
dus jij zegt als ik een dvd(mpeg2) naar Avi(mpeg 4) converteer dat het video slechter is dan als ik mpeg 2 behoud en dan naar avi converteer?
daar ben niet mee eens. Als dat zo was, waren de meeste dvd-rips dus in slechte kwaliteit omdat ze van codec veranderen? ,terwijl dat weet je misschien ook als je een goede dvd rip hebt heb je een film van best wel goede kwaliteit ,en als je die afspeelt op je mediaspeler zelfs dan is de beeld gewoon mooi.
en HD film dat van Blue-ray komt, heeft het codec H264 en dat is verbeterde technologie van mpeg 4.
 
Handbrake ging crashen.. hij was op 51% . ik wil het mislukte bestand verwijderen maar lukt niet . Het bestand is op een partitie waar ander bestanden ook zijn. Windows Verkenner crasht als ik bij die mislukte bestand ben. Veilige modus helpt niet. Hoe kan ik dat mislukte bestand weggooien? Is het mogelijk via dos?
Iemand idee?
 
dank je wel , ga ik gelijk doen.
Enig idee wat ik verkeerd deed?
Ik deed precies wat je zij. en dat converteren van 12 uur is dat normaal met 100% cpu belasting?
 
Indien je pc langzaam is, kan dat wel voorkomen. Hier een i7 die Handbrake ook aardig belast.
 
Indien je pc langzaam is, kan dat wel voorkomen. Hier een i7 die Handbrake ook aardig belast.

Meen je dat?? nou ik heb de oudere broer:p Pentium 4 HT op 2.8 ghz. ,ik dacht dal AVG zo me pc strest maar dit gaat veel verder:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan