Hardlinked files verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevink01

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2009
Berichten
54
Hallo,
Na een recovery van mijn harddisk heb ik een map met 25000 foto's, waarvan heel veel dubbelen. Het is nog al veel werk om dat allemaal te sorteren, dus wou ik eerst de dubbelen er tussen uit halen.
Daarvoor heb ik het programma FSlint gebruikt, maar op "merge" geklikt, waardoor ze "hard-linked" werden. Nu heb ik dus nog steeds al die foto's "dubbel" , maar verwijzen ze naar hetzelfde bestand en is er dus alleen ruimte bespaard.
Dit was niet mijn doel. Ik wilde er voor zorgen dat alle bestanden die ik dubbel had verwijderd werden, zodat ik minder hoef te sorteren.

Weet iemand een manier om de "merge" terug te draaien, zodat ik alle bestanden weer dubbel heb en daarna FSlint weer zijn werk kan laten doen en nu "verwijderen" ipv "merge"

Of een manier om te scannen op dubbele bestanden, ook als ze hard-linked zijn?

alvast heel erg bedankt!
 
Waarom de originele files weer terug zetten? je kunt toch ook de links verwijderen? er zijn wel wat scanners die dat kunnen
 
Dankjewel voor je reactie! Heb je ervaring met een scanner die dat kan? zo ja, welke dan? :) Kan ik er dan ook voor zorgen dat van de links die naar hetzelfde bestand verwijzen die met het hoogste nummer verwijdert wordt? Ik heb "recovered file 0001 t/m 3000" al gesorteerd namelijk :)
 
http://www.alldup.info/en_awards_alldup.htm

Geen persoonlijke ervaring met het programma, maar ik zag het een aantal keren aangeprijst staan. Welke file de hardlink is en welk het origineel is natuurlijk bepaald door het vorige programma dat je hebt gebruikt. Daar kan ik dus geen uitspraak over doen.
 
gelukt! ik heb gezocht alleen op "hard links". 38k bestanden waren in een minuutje doorzocht en even later verwijderd :thumb: Nu maar hopen dat ik niets verkeerd heb gedaan :p Bedankt voor de hulp Wampier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan