Gezocht : Realtime DSP effecten voor opname voice-overs

Status
Niet open voor verdere reacties.

plaatjesdraaier

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Berichten
14
Hallo Medeforumers,

Als amateur voice-over heb ik in het verleden vaak teksten kaal ingesproken, maar ook soms met wat lichte effecten. (echo, galm, reverb)
Hiervoor maakte ik gebruik van een Alesis Quadraverb.
Nu is dit apparaat zo goed als overleden en ben ik op zoek naar een softwarematige oplossing.
Ik neem nu op met mp3directcut en monteer met Audition
Dit (gratis) programmaatje werkt prima voor 'kale' voiceovers.
Ik ben nu echter op zoek naar een (simpel) stukje software zodat ik opnames kan maken waarbij ik direct (realtime) effecten kan gebruiken.
Ik kan in audition achteraf wel effecten toevoegen, maar ben dus (zoals aangegeven) op zoek naar realtime effecten. die hoorbaar zijn tijdens de opname.
Ik heb de beschikking over 2 geluidskaarten met 10 in en 10 uitgangen (M-Audio Delta 1010 / M-audio Fasttrack 8R)
Bij voorkeur zoek ik een simpel programmaatje zonder al te veel poespas.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,
Jeffrey
 
Hoi Jeffrey,

Je kunt in Audition ook de VST effect live monitoren. (Hoorbaar tijdens opname dus.)
Ga naar Options > Monitoring > Audition mix > Always input.
Let wel! Hij neemt niet met effect op maar dat is natuurlijk achteraf snel genoeg toe te voegen.
Op deze manier kun je dus met effect (hoorbaar) inspreken en toch achteraf eventueel effect nog aanpassen.

B.t.w. de M-audio Fasttrack beschikt ook over eigen dsp effecten.
(R.t.f.m. pag.12 & 13)
 
Laatst bewerkt:
Hoi BikerBill64,

Bedankt voor je reactie.
Dat Audition deze mogelijkheid had wist ik, maar helaas neemt hij het effect niet direct mee op.
Overigens maak ik de opname altijd met mp3directcut omdat ik dit vanuit het verleden heb aangeleerd.
Misschien is het verstandig om toch eens direct op te gaan nemen in audition.
Maar goed, blijft toch de behoefte om het effect direct mee op te nemen (en te beluisteren).
Dat de Fasttrack deze mogelijkheid had was mij niet bekend.
Nu moet ik wel zeggen dat ik pas recent dat apparaat heb aangeschaft ter vervanging van een van de Delta 1010's en dat de fasttrack eigenlijk niet aangesloten staat omdat hij in combinatie met mijn laptop (i7, Win 7) een BSOD genereert. (Waarschijnlijk een conflict met een ander USB apparaat/driver)
In mijn studio staat momenteel alleen een systeem met een delta 1010 en juist daar is de behoefte het grootst ;-)

In ieder geval bedankt voor de tips, maar ik hoop nog (een) reactie(s) te krijgen voor een stukje software dat deze behoefte afdekt.

Groet,
Jeffrey
 
Je Fasttrack Ultra 8r heeft inderdaad realtime DSP aan boord! Als je 1 vd 1e 4 outputs met een kabel terug rout naar een andere input, kun je het natte signaal opnemen.
Je kunt maar 1 effect tegelijkertijd gebruiken, maar het is iets.. Anders zul je echt aan een hardware oplossing moeten. BSOD: je hebt de juiste driver voor je Win7? Er zijn er verschillende: http://www.m-audio.com/index.php?do...=49c72e467b2470243e00d4a5bced55ec&OS=x91#tabs
 
Wat nadahl zegt (1 vd ouputs terug naar input) en je kunt ook VST gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan