U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron

Status
Niet open voor verdere reacties.

miem

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Berichten
797
Tot gisteren liep mijn netwerk prima. Ineens kan ik vanaf mijn pc niet meer op het netwerk. Ik zie de werkgroep, maar als ik daar op klik, krijg ik de melding:
"U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron"

Situatie is als volgt.
PC1 (XP) is aangesloten op een router(192.168.1.1)
PC2 (WIN7) is aangesloten op een accesspoint(192.168.1.2 DHCP uitgeschakeld)

Met het commando: "net view" krijg ik de melding "Systeemfout 53, kan het netwerkpad niet vinden. Zelfs als ik PC1 los heb van alle kan hij zichzelf niet in de werkgroep zien.

Pingen naar de andere computers en naar mijn gaat prima. Alle pc's hebben internet verbinding.

Het gekke is dat er naar mijn idee niets is veranderd, maar in één keer werkt het niet meer.
 
miem,

Ik weet niet zeker of windows XP en windows 7 vloeiend met elkaar kunnen communiceren via een thuisgroep, maar heb je op beide PC's delen in thuisnetwerk aan staan?
Probeer het nogmaals maar dan op een gebruiker zonder wachtwoord. Probeer anders PC2 op de router aan te sluiten en kijken of er nog verandering is.

Gr,
PR3M1UM
 
Het netwerk werkt al een jaar, geen enkele probleem. Ineens kan de XP machine, zelfs in de Veilige Modus met netwerkondersteuning, niet eens zichzelf vinden in de netwerkomgeving.
 
Wellicht een defecte netwerkkaart.
 
Internet werkt prima, dus ik denk niet dat het aan de netwerkkaart ligt.

Heb ook geprobeerd om een vast ip in te stellen, maar dat werkt ook niet.
 
Dan ligt het inderdaad in ieder geval niet aan de netwerkkaart.
 
Oke, ik heb mijn netwerk vorige week uitgebreid met twee draadloze routers die ik heb omgebouwd naar access points. Daarvoor heb ik de DHCP uitgeschakeld op de routers die access points worden de ip adressen 192.168.1.2 en 192.168.1.3 gegeven. Alle wireless settings zijn in alle apparaten hetzelfde. Het ip adres van de Hoofd router is 192.168.1.1

Nu heb ik alles weer naar de oude situatie terug gezet, alleen de hoofd router, en nu gaat alles weer goed. Maar ik heb twee plekken waar het draadloze bereik niet voldoende is en ik heb daar wel bekabeling liggen.

Hoe krijg ik een netwerk waar ik draadloos overal goede ontvangst kan hebben?
 
Even voor de duidelijkheid.
Hoofd router: Linksys WRT320N
Accesspoint: Linksys WRT54G
Accesspoint: Linksys E3000
 
De pc2 die op de E3000 zat aangesloten was de boosdoener. Tijdens de installatie van de router met de bijgeleverde cd is er van alles op de pc geïnstalleerd. Ik dacht dat ik alles eraf had gegooid. Nadat ik die router had omgeruild met de WRT54 werkte het allemaal weer zoals het hoort. Nu weet ik alleen niet hoe ik die software etc van die pc af krijg.
 
Je ziet de software ook niet in Schijfopruiming of iets dergelijks?

Met vriendelijke groet,

~Hannibal392~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan