Geen ondertitels tijdens streamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisvdkolk

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Berichten
9
Al sinds jaar en dag download ik films, brand ze op een DVD en bekijk ze op mijn TV. Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe tv van Philips waarmee ik ook films via het netwekt naar mijn tv kan steamen. Dit werk perfect op de ondertitels na.
Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar om een ondertiteling in mijn film te krijgen. Brand ik de betreffende film op een DVD heb ik wel gewoon ondertiteling:(
Ook als ik films stream vanaf mij Netgear DUO-NAS krijg ik geen ondertiteling.
Zeer vreemd en frustrerend!!!!!!!

Soms, heel soms, komt het wel eens voor dat als ik een film heb gedownload er wé ondertiteling bij staat tijden het streamen. Als ik dan in de bestandsmap kijk waar de film zich bevind kan ik geen bijzonderheden ontdekken. Beide mappen hebben .ifo .vob. .bup bestanden.
Snap er geen hol meer van.... Is er iemand die dit probleem voor mij kan oplossen????
Alvast bedankt voor je reactie:thumb:

Dennis
 
Gebruik je dus alleen Vob files enzo? Of ook Mp4 ...
Als je subs download, zijn het dan SRT files die bij de VOBS staan? Zoja probeer ze dan is dezelfde
naam te geven ("FILM1.vob","FILM1.srt")

gr,
Maxim
 
Hallo Maxim,

Nee, dat is nu juist het probleem.
In alle films die ik download, komen allen maar de volgende extensie voort: .ifo .vob. .bup (nergens geen losse .srt bestanden)
Ik heb het vermoeden dat alle subs in een van bovengenoemde bestanden worden meegebakken. Echter snap ik niet dat ik wél gewoon ondertitels heb als ik ze op een DVD bak, en niet als ik ze stream.
Ook is het vreemd dat ik (bij gekijke bestands extensies) van verschillende films, de ene keer wel ondertitels heb, en de andere keer weer niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even ter aanvulling.
Ik gebruik geen MP4 bestanden. Enkel bovengenoemde.
Ook met het streamen naar mijn Ipad heb ik ook géén ondertitels. ?????
 
ik zou is kijken naar films in avi formaat met srt ondertiteling
misschien dat dat wel gaat
en zoals Maximvdw aangaf, de naam gelijk maken met de film dus film.avi + film.srt

het is maar een idee ...

misschien zijn er ook wel converters voor van dvd naar avi

en je hebt ook programma,s op je ipad om het dan wel niet te streamen maar wel af te spelen met ondetiteling
dan moet je het alleen wel via itunes de film plus srt op de ipad zetten
er zullen vast ook wel stream mogelijkheden zijn maar dvd bestand naar ipad streamen is denk ik vragen om problemen

het is het beste volgens mij om de formaten mp4 en avi te streamen,
denk dat het lastig(er) is om dvd bestanden te streamen
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden.
Ik zal maar eens proberen om een DVD om te zetten naar een .avi bestand en hem dan streamen naar mijn tv.
Blijf het toch vreemd vinden dat sommige DVD bestanden wél ondertiteling hebben bij streamen.

Als er nog andere personen zijn die een directe oplossing hebben hoor ik het graag.

Trouwens kan ik gewoon DVD bestanden streamen naar mijn IPad. Geen enkel probleem. Ik gebruik hiervoor Airvideo, echter ook hier weer geen ondertitels te bekennen.
 
Air video <----- LINK

op de site hierboven aangegeven is wel de mac versie weet niet welke jij gebruikt

maar je zie bij instellingen ook subtitles misschien dat je daar wat kan wijzigen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een versie voor windows, waarmee ik streamen naar mijn Iphon en Ipad. In het menu op de Ipad kan ik inderdaad naar de instelling "ondertitels" echter staat daar "automatisch" aangevinkt, en kan ik geen andere opties kiezen. (terwijl er wél een dutch sub in zit verwerkt"
 
je streamt het neem ik aan via ook een programma op je computer heb je daar niet de instellingen voor subtitles

zoals je op het 2e plaatje ziet van die link

het is dan wel een mac versie maar denk dat daar weinig verschil inzit
 
Sorry, maar ik zie geen link.
Verder stream ik niet via een programma op mijn pc.
Ik ga op mijn tv naar de map waarin ik de filmbestanden staan, kies welke film ik wil bekijken en gaan met die banaan. (maar dan zonder ondertitels)
Ook als ik films via mijn NAS wil bekijken doe ik dat op deze manier. Zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dit anders zou moeten doen.
 
Ben nu een DVD bestand aan het converteren naar AVI, maar dat gaat `m niet worden. Geeft aan dat dit ongeveerd 4 uur zal gaan duren...... :-(
 
ja je haalt het allemaal even door de war dit ging over de ipad !

link staat 2 post terug heb het even duidelijk aangeduid nu waar de link staat

ik zou toch eerst maar is proberen een avi film + srt ondertiteling



als ik dit niet mag zeggen van een moderator verwijder dan me post maar



dan moet je in plaats van dvd bestanden avi bestanden downloaden (natuurlijk wel legaal)

scheelt ook weer 3 gb in ruimte
 
Laatst bewerkt:
helaas kan ik je niet helpen met het streamen, maar ik kan je wel vertellen wat er gebeurd.

die VIDEO_TS mappen zijn dus DVD's (maar dat wist je al)
daar in zitten:
.IFO bestanden (informatie hoe de dvd moet spelen, zie hier onder)
.BUP bestanden (back up van de IFO )
.VOB bestanden (video, geluid, ondertitel(s))

de IFO is de besturing van de dvd, hier in staat
hoe de dvd start, door loopt, hoofdstukken, en wat er aan het einde gebeurd

bv: je kan een dvd laten starten met leaders voor andere films
of met een boodschap van brein, wel/niet doorspoelbaar
ook kan je direct met de hoofdfilm starten en aan het eind de leaders
soms start je een film en krijg je de vraag in welk land je woont
dan krijg je een boodschap in je eigen taal en daarna staat de ondertitel ook gelijk op NL
je kan ook instellen dat na hoofdstuk 1, hoofdstuk 3 moet komen. etc etc.

als jij dus een film hebt die wel de subs pakt, staat ie waarschijnlijk op auto start NL subs.
en het feit dat je niet kan kiezen is een veel gehoord probleem bij media spelers
dan is er geen (goede) ondersteuning voor het starten met de IFO
--software matig moet je een dvd starten met de 1ste of 2de IFO en niet met een VOB--

wil je hier serieus mee aan de slag dan kan je eens kijken naar dvdRemakePro
 
Super bedankt voor deze info. Hier kom ik wellicht verder mee. Kun je met dat programma .ifo files aanpassen?
 
Super bedankt voor deze info. Hier kom ik wellicht verder mee. Kun je met dat programma .ifo files aanpassen?

ja je kan er heel veel dingen mee aanpassen zonder de film te moeten hercoderen
werk wel altijd met een kopie van de film, sla dus nooit het origineel dat je bewerkt hebt
dan ben je bij een foutje niet je film kwijt

ik heb trouwens wel met het programma gewerkt, maar nooit zo heel vergaand.
 
Bedankt voor je reactie. Zal eens kijken hoe ver ik hiermee ga komen. Als ik wat resultaat heb zal ik dit zeker even posten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan