Tweede PC vertraagt netwerk en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

novascottia

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Berichten
56
Een beetje vreemde situatie.

Al ruim een jaar heb ik een tevreden netwerk tussen Windows XP en Windows 7. Beiden zijn aangesloten op een modem/router.

Sinds een week doet zich het vreemde voor dat als ik de tweede PC (met Win XP) aanzet, het netwerk (en internet) ontzettend traag wordt, ook op de PC met Win 7.
Ook als de PC met Win Xp alleen aan staat, is het internet erg traag (ongeveer ISDN snelheid, terwijl het een 20Mb verbinding zou moeten zijn).

Ik heb al vanalles geprobeerd:

2e netwerkkaart
Gecheckt op virussen/malware
Modem gereset
Andere netwerkkabel(s)
Winsockxp uitgevoerd
Netwerkadressen vernieuwd

Iemand nog bruikbare tips?
 
een statich netwerk adresses toekennen,

arp tabel legen
cache geheugen legen cookies verwijderen
temp folders legen
kan vanalles zijn en anders kan je ook eens kijken met een packet sniffer
 
En de W7? Doet ie het alleen op internet wél goed? Dus het ligt duidelijk aan de XP-PC?
Gecheckt op virussen/malware
Ook met MBAM?
 
een statich netwerk adresses toekennen,

arp tabel legen
cache geheugen legen cookies verwijderen
temp folders legen
kan vanalles zijn en anders kan je ook eens kijken met een packet sniffer

Ook geprobeerd, maar geen resultaat.
En ja, ook gescant met MBAM.

Om het nog lastiger te maken: als ik een laptop aansluit via het draadloos netwerk heeft deze nergens last van!
Daar is de snelheid normaal.
 
Het gaat dus om kabel-internet op een XP-machine. Staat de LAN-kaart OK in Apparaatbeheer? Dan toch deïnstalleren en XP opnieuw opstarten en Windows zelf de driver laten zoeken.
 
Beide reeds ook al gedaan. Driver opnieuw geïnstalleerd via de CD-rom van het moederbord en daarna verwijderd en opnieuw laten installeren.
En toen dit niet werkte een 2e netwerkkaart geïnstalleerd, maar daarmee is het probleem ook niet opgelost.
 
Probleem leek toch in het modem te zitten. Heb namelijk een ander modem aangesloten en het probleem was opgelost.
Geen idee wat nu de oorzaak was, maar ik heb weer voldoende snelheid op het netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan