2 laptops, 1 draadloos netwerk, wat te doen om samen online te kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
202
Beste mensen,

Waarschijnlijk is deze vraag al eerder gesteld, maar weet niet op welke trefwoorden ik moet zoeken... Thuisnetwerk enzo helpt niet veel verder.

Dit is de situatie: 2 laptops, 1 draadloos netwerk, en er kan maar steeds 1 laptop online (dan wordt bij de ander de verbinding verbroken) Wat nu te doen om samen online te kunnen?

Dit is ook van belang denk ik:
Draadloze router, Linksys
laptop1, Windows Vista
laptop2, Windows7

Misschien dat iemand mij op weg kan helpen?

Groeten Krabat :thumb:
 
maak eens een screenshot van ipconfig /all van beide laptops indien deze met het internet verbonden zijn

ik denk dat je dchp op de router verkeerd staan
 
@ Mighty, screenshot maken kan ik, maar ipconfig / all moet ik dat bij uitvoeren invullen? Als ik dat doe zie ik heel even een zwart scherm dat direct weer weg springt....
@ Aphysemi, wat staat op automatisch en waar vind ik dat?
 
Je moet eerst de CMD prompt starten en daar ipconfig uitvoeren, daar kun je ook meteen zien of je IP vast staat of niet ;)
 
Het is gelukt, maar hoe kan ik nu zien of het IP adres vast staat?

Ps. hoe voeg ik een printscreen toe aan een forumbericht?
 
Hoi,
sla je screenshot op als .jpg via Paint b.v., klik op geavanceerd onderaan je berichtvenster en gebruik de paperclip om je bestand te uploaden en evt als bijlage toe te voegen.
Hoe gebruik ik dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Krijg een rode stip met uitroepteken als ik de screenshot wil uploaden... Erin slepen lukt ook niet, dan opent de afbeelding en kan ik vervolgens niets meer doe in het venster.
 
Het bestand mag niet groter zijn dan 100kb als ik me niet vergis.
Tip: gebruik voor afbeeldingen geen bmp-bestanden, deze zijn niet geschikt voor plaatjes op internet, gif of jpg-bestanden zijn veel geschikter doordat de bestandsgrootte een stuk kleiner is.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens bij je instellingen>wijzig opties
Geavanceerd bijlagesysteem :
Geavanceerd bijlagesysteem 'aan' (kijk of dit aangevinkt staat)
Geavanceerd bijlagesysteem 'uit'
Het forum beschikt over een geavanceerd bijlage systeem dat het mogelijk maakt om bijlages te hergebruiken via 'drag and drop'.Uw webbrowser moet deze optie wel ondersteunen. Indien er problemen optreden schakel eerst deze optie eens uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan