beschadigd MOV bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkfazer

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Berichten
16
Door een storing in de stroomtoevoer is een video-(cam)-opname afgebroken zonder dat de recorder (Kodak ZX-3 Playsport) dit bestand heeft kunnen afsluiten. Hierdoor kan ik het bestand met geen enkele player openen en ook niet converteren. Ook de (video)data-recovery programma's die ik er op los heb gelaten willen ofwel de video niet laden, of ze geven aan dat het bestand volledig en dus intact is. Kent iemand software waarmee een incompleet videobestand kan worden gerepareerd? Alle suggesties zijn welkom omdat ze de moeite van het uitproberen waard zijn.
 
Hallo Henk,

Nou dat is nogal wat. Ik dacht aan dit alles was welkom dus.

Een MOV bestand is, in tegenstelling tot AVI en WMV, geen videobestand dat standaard bij Windows hoort. Waarbij de opmerking dat in geval van AVI nog wel de juiste video codec op de afspeel PC moet zijn geïnstalleerd.
Om alle problemen uit de weg te gaan, converteer je het MOV-bestand naar AVI of WMV. Indien mogelijk.
Kijk eens naar de MOV Converter www.tompegx.com
En anders even aan de slag met QuickTime Pro www.quicktime.com wellicht dat je daarmee verder komt.
Ik zou het verder ook niet zo en twee drie weten.
 
Hallo Manamana,
Bedankt voor je reactie. Helaas kan ook de door jou aanbevolen converter het incomplete bestand niet laden. Hetzelfde geldt voor Quicktime. Ik denk dat de oplossing toch ergens gezocht moet worden in een (hexadecimale?) editor (en die heb ik), waarmee dus ook de header van het bestand gelezen kan worden. Alleen moet je dan wel in staat zijn om de informatie te begrijpen die in de header staat, teneinde deze informatie te kunnen veranderen. En daar zit nu de kneep. Maar evenzogoed bedankt voor je reactie.
 
Hallo Manamana,
Bedankt voor je reactie. Helaas kan ook de door jou aanbevolen converter het incomplete bestand niet laden. Hetzelfde geldt voor Quicktime. Ik denk dat de oplossing toch ergens gezocht moet worden in een (hexadecimale?) editor (en die heb ik), waarmee dus ook de header van het bestand gelezen kan worden. Alleen moet je dan wel in staat zijn om de informatie te begrijpen die in de header staat, teneinde deze informatie te kunnen veranderen. En daar zit nu de kneep. Maar evenzogoed bedankt voor je reactie.

Dat is jammer Henk. Ik zou zo verder ook geen oplossing weten.
 
De oorzaak van het probleem is nu gevonden: het bestand is onjuist afgesloten waardoor het bestand incompleet is. De header is in orde maar de footer ontbreekt. Misschien heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Hallo VanDahl
Mijn hartelijke dank voor je reactie die tot de oplossing van het probleem heeft geleid! Je wilt niet geloven hoeveel van alles en nog wat belovende software ik wel niet heb losgelaten op dit niet afspeelbare bestand. Maar dankzij de door jou genoemde software is het bestand weer gerepareerd. Nogmaals mijn hartelijke dank! :thumb::thumb::thumb:
 
Mooi, graag gedaan.. Klinkt als een echte testimonial wat je schrijft..:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan