LAN-verbinding kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomaat272

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Berichten
1
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende;

in ons studentencomplex hebben we een LAN van de huurco�peratie. Niets met wifi, alles via de ouderwetse kabels. Dat houdt in ieder geval in dat we geen router of iets dergelijks hebben, alleen een fysieke internetaansluiting.

Toen ik gisteren aan het proberen was om de internetverbinding van mijn laptop te delen met mijn xbox heb ik klaarblijkelijk iets in de instellingen veranderd waardoor nu heel mijn netwerk niet meer herkend wordt door Windows 7.

Mijn beste gok is dat het volgende het probleem is; ik kreeg de briljante ingeving om de naam van het netwerk 'netwerkverbinding 2' te veranderen. Na nog wat andere probeersels als het maken van een verbindingsbrug en een gedeelde internetverbinding merkte ik op dat mijn laptop de foutmelding gaf dat hij geen netwerkkabel meer detecteerde in de aansluiting. De netwerkkabel en -kaart werken echter nog steeds, kon bijvoorbeeld nog wel met kabel een verbinding maken met mijn xbox.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Vast bedankt voor de moeite!
 
Open een Opdrachtprompt als administrator en typ het volgende:
netsh interface ipv4 reset reset.log
Start nu je computer opnieuw op. Zodra hij weer online is, moet je em weer even vertellen hoe het ooit gewerkt heeft; normaal gesproken zou je nu weer een werkend stel Netwerkadapters moeten hebben.

Ohja, als je netwerkadapters hebt uitgeschakeld, die kun je via het scherm Netwerkadapters waar je hebt zitten frøbelen, weer inschakelen, mocht dat nog niet het geval zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sjambal
Windows 7 heeft een probleemoplosser. Ga naar links onder met je muis. Startknop.
Type daar netwerkverbindingen er opent zich een scherm. Dan staat er netwerkverbindingen weergeven. Klik daar op en je komt in het venster en daar staat ergens LAN met een rood kruis waarschijnlijk. klik daar een op met je rechtemuisknop. Dan probleem vaststellen. Ga daar eens in rondneuzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan