Hi8 video capture

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin de Jong

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Berichten
33
Hallo,

Ik heb een oude analoge sony videocamera, met Hi8 bandjes
Ik heb nu aangeschaft: een König USB2.0 Audio/Video Grabber CMP-USBVG5.
Nu aangesloten via USB, programma geïnstalleerd en de camera aangezet (op play-modus).
-Is het nodig dat ik de S-video + de 3 kleuren tulp aansluit? of is 1 van de 2 opties voldoende?
-Ik krijg geen beeld bij het programma wat ik heb gedownload (Ulead videostudio SE DVD) hoe kan dit?
Iemand hier ervaring mee? Of kan ik het beter naar een winkeltje brengen waar ze het digitaal kunnen maken voor me?
 
-Is het nodig dat ik de S-video + de 3 kleuren tulp aansluit? of is 1 van de 2 opties voldoende?
Gewoon een stukje proberen, eerst met allebei er in, daarna S-video weglaten

Ik krijg geen beeld bij het programma wat ik heb gedownload (Ulead videostudio SE DVD) hoe kan dit?

Staat ie op Capture? Je kan ook capturen proberen met Windows (Live) movie maker)

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb in 2005 (!) wel eens een film uit een oude camera gehaald naar Ulead. Ik herinner me vaag dat ik behalve de gele tulpkabel ooj een apart audiokabeltje met minijack heb gebruikt.


Of kan ik het beter naar een winkeltje brengen waar ze het digitaal kunnen maken
voor me? Jazeker...voor geld is alles te koop.

Probeer eens: software opstarten, dan draaiende camera erin prikken en andersom (beetje grof tekeer gaan);)
 
alle 4 de tulp stekkers, of als de camera maar 2 tulp aansluitingen heeft, dan alleen wit en geel(mono geluid en analoog beeld.).
 
Nee, je sluit ofwel de S-video aan, ofwel de gele plug (=composiet) + de audio pluggen. Daarnaast moet je in Ulead bij de instellingen ook één van beide selecteren. Bij de Hema kunnen je redelijk betaalbaar HI8 laten omzetten naar DVD.
 
ok, ik probeer het nog eens, maar als het niet werkt ga ik inderdaad wel naar de Hema..
toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan