• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel de waarde van de actieve cel laten weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merwekade

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2011
Is het mogelijk om zonder VBA een cel de waarde van de actieve cel weer te laten geven. Even een toelichting. In de cellen A1 t/m A5 staan de waarden a t/m e. Dan wil ik in cel C1 weergegeven hebben wat de waarde van de actieve cel is. Dus klik ik op cel A1 dan wordt C1 "a". Klik ik op cel A3 dan wordt C1 "c" enz.
Ik ben bezig met een excel bestand die door meerdere klanten moet worden ingevuld om tot een vergelijk te komen. We willen dit indien mogelijk zonder VBA doen omdat we niet weten wat de security instellingen zijn en we niet het risico willen lopen dat het bij sommige niet werkt.

Bij voorbaat dank.

ik kom niet verder dan
Code:
=cel("inhoud")
op zich werkt het, ware het niet dat het blad opnieuw berekend moet worden door de toets f9 denk niet dat je dat wil. Mocht een klein stukje code dan toch geen probleem zijn dan lukt het mij in excel 2010 met de volgende code
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Range("a1").FormulaR1C1 = "=CELL(""inhoud"")"
End Sub

pas "a1" aan zoals je zelf wil

of als je de formule in een cel hebt gezet en je wil het blad automatisch laten herberekenen
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Calculate
End Sub

maar wie weet is dat wat je wil wel mogelijk zonder VBA, wacht rustig af

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan