Bitrate controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellenl

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
66
Hallo,

De laatste tijd kom ik in mijn muziek collectie steeds vaker nummers tegen waarbij vermeld wordt dat het een 320 kbps nummer is. Als ik het nummer dan luister klinkt het echter niet als een 320 kbps nummer terwijl het er wel bij staat.
Mijn vraag:
weet iemand of er een programma (liefst gratis) bestaat dat je audio bestand analyseert en je vertelt wat de echte bitrate is?

Alvast bedankt!
 
hmm ik kom er niet helemaal uit hoe dit programma werkt en hoe hij de bitrate controleert kan iemand helpen?
 
Hallo,

De laatste tijd kom ik in mijn muziek collectie steeds vaker nummers tegen waarbij vermeld wordt dat het een 320 kbps nummer is. Als ik het nummer dan luister klinkt het echter niet als een 320 kbps nummer terwijl het er wel bij staat.
Mijn vraag:
weet iemand of er een programma (liefst gratis) bestaat dat je audio bestand analyseert en je vertelt wat de echte bitrate is?

Alvast bedankt!


Waarschijnlijk waren die audiobestanden kwalitatief slecht van oorsprong en opgeslagen als 320 kbps
De bitsnelheid staat vermeld in de eigenschappen - details
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook even gekeken, maar kom er zo ook 1,2,3 niet uit.
Maar misschien kun je Checkmate eens proberen?
 
Volgens mij kopieert dit programma alleen de tags vanuit windows. Weet iemand iets anders?
 
Je kunt in VLC player kijken onder het tabblad Extra en dan Mediainformatie.
 
:d Heb je ook nog beroemde Music NFO Builder via die in een klik je kan zeer nauwkeurige info over aleen maar een of als je zelf dat wil per keer 100 of meer audio nummer's te krijgen ....:thumb: Kijk Hier ! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan