Vertraging netwerk? Video niet synchrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
Beste,,

Ik heb een thuisnetwerk met een Media center hierin....
Mijn huidige opstelling om films te kijken is als volgt.


attachment.php



De films staan op Desktop-1
deze is verbonden met een Gigabit switch -> Gigabit router, en aangesloten met Cat 5e.

Het vervelende is dat het geluid naarmate we een film langer kijken steeds verder voorloopt... aan het eind van de film is een zin al uitgesproken, waarna de monden van de acteurs nog in beweging moeten komen...
Zeer storend.

Ik heb deze netwerk opstelling nog maar een korte tijd, hiervoor had ik het volgende
Router - Us robotics (10/100)
Switch - Asus (10/100)
Mediacenter - netwerkkaart (10/100/1000) (Windows XP Professional 32-bit)
Desktop-1 - netwerkkaart (10/100/1000)
En alles aangesloten met Cat 5e

Theoretisch zou dit netwerk de films dus veel makkelijker moeten kunnen streamen, in de praktijk is dit helaas niet het geval..

Mijn media player = VLC player
kan dit liggen aan het nieuwe router?? (die officieel sneller moet zijn) of aan de installatie van Windows 7 Ultimate op het mediacenter??

Ik heb dit zowel getest met een AVI film, als een zware HD film (rip) met VIDEO_TS & AUDIO_TS map. Bij beide films loopt het geluid voor.. (de losse subtitle files (*.srt) lopen wel gelijk met het geluid. (het lijkt dus of het beeld achter loopt)

Heeft iemand een idee om dit zeer storende probleem te verhelpen?

Alvast bedankt,
Mvg, Remco
 

Bijlagen

  • Thuis-netwerk.jpg
    Thuis-netwerk.jpg
    49,7 KB · Weergaven: 56
Misschien zijn de snelheden van PC's en nieuwe router niet optimaal op elkaar afgestemd. Die laptop2 met XP zal vermoedelijk een 54G snelheid hebben?

Misschien router op Mixed b/g/n of zoiets zetten.
 
Dat is voor draadloze (b,g,d)verbinding...
Ik denk persoonlijk niet dat dat het probleem is, zou het iets met poorten of firewalls temaken kunnen hebben?

Mvg
 
Je zou eens een nadere player kunnen proberen, bijv. Media Player Classic

Je kan codecpacks installeren. Voor W7 wordt het codecpack van Shark geadviseerd http://shark007.net/win7codecs.html Eerst de laatste versie 3.0.8 voor 32 bits installeren, daarna eventueel de x64 Components addon als je W7 64 bits hebt.

Op het volgende topic gaat het ook over out of sync en wel als gevolg van converteren, misschien geeft dat ook ideeën?
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=215023&highlight=

Maar misschien ligt het aan de constructie van je netwerk. Zo te zien aan het schema hangt alleen Computer Desktop-1 aan je 5-poorts switch...
En de rest van het apparatenpark, waaronder de telefoon, hangt aan de router?
Klopt dat wel allemaal?
 
De huis telefoon hangt aan het Ziggo modem, de smartphones hangen draadloos aan het router.

Het rare vind ik dat alle apparatuur beter is geworden (sneller modem, nieuwer besturingssysteem, snellere switch) en hij nu ineens problemen geeft met synchroniciteit...

Iemand nog een ander idee? ik stoor me er enorm aan :confused:
 
Inmiddels gebeld met Linksys maar zei kunnen mij ook niet helpen,
tevens heb ik het voorval op het forum van VLC player neer gelegd...
zij zeggen dat het niet aan VLC player ligt... en dat ik misschien een buggy geluidskaart heb...
zou dit kunnen? ik heb gewoon de recentste drivers (van bijgeleverde cd) geïnstalleerd.

Mvg,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan