Meerdere drives in Users-map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulkenist

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
73
Hallo,

In mijn map C:\Users\Administrator staan vier dezelfde drives (D:) DATA

De map bevat dus:
(D:) DATA
(D:) DATA
(D:) DATA
(D:) DATA
AppData
....
Tracing
...


Ik wil graag al die vier verwijzingen naar de D-Drive verwijderen uit deze map, hoe pak ik dat aan?
 
In de categorie een foto zegt meer dan duizend woorden, alhier een screenshot van mijn probleem:
2142ma9.png
 
Kan je even naar Schijfbeheer gaan & dan daar van het hoofdscherm in volscherm een Screenshot maken?
 
Zijn het niet gewoon snelkoppelingen?

Volgens Schijfbeheer heb je 1 D: schijf. N.B. Simple, Basic. Dus niet gekoppeld aan een lege gebruikersmap.

Doe in Computer, selecteer D:, RMK, Eigenschappen.

Doe nu hetzelfde met 1 van de D:'s in Administrator.

Zoek de verschillen.
 
Het zijn inderdaad een soort snelkoppelingen, heb het vergeleken met mn C-schijf, en dit tabblad is niet aanwezig in C, maar wel in D:

DataProperties.png
 
Zie je, dacht het al. Ik ken dat van servers & wat jij hebt zijn waarschijnlijk netwerkschijven. Verder vind ik dat de benaming onhandig is gekozen, als het een werk-computer mag je die kritiek overbrengen aan de systeembeheerder(s).
Op mijn eigen testserver gebruik ik dat om 2 gespiegelde schijven te koppelen aan een aparte lege gedeelde map op een andere schijf waarop gebruikers hun spullen kunnen opslaan of afhalen.

Je kan even elke schijf nakijken door Find target... te klikken & te kijken waar het uit komt, daarna Annuleren.

Verder moet je even hier beginnen met inlezen over de materie, want dit is behalve lastig om op deze manier uit te leggen, best gevaarlijk als je iets per ongeluk verkeerd doet. Bv. het net eindelijk voltooide accountantsverslag voor de Belastingdienst van je baas wissen ofzo.
;)
 
HEt zijn geen netwerkschijven en deze laptop is gewoon voor prive.
Denk dat ik zelf ooit iets verkeerd heb gedaan, aangezien het niet na een verse installatie was.

Heb je link even doorgelezen, maar volgens mij heb ik toch een iets ander verhaal hoor, want ik heb het zelf namelijk nooit gekoppeld, zowel niet via Windows interface als via opdrachtregel.
 
Ok. De Find target... heeft ook niet naar iets bekends geleid? Kan je nog even voor alle zekerheid die "netwerkschijven" even openklikken & kijken of er nog iets belangrijks in staat.

Zoja, maak dan in Gedeelde of Mijn Documenten een nieuwe map bv. D (DATA) & maak daar weer 4 mappen bv. Schijf 1, Schijf 2,.. etc... Kopieer daar eventuele data naar toe. Daarna kan je ze wissen of de D: schijf herformatteren.

Ik zag ze niet in Schijfbeheer staan dus daar hoef je ze niet eerst te ontkoppelen.

Oeps! wacht even, ze staan al in de Documentenmap van de Administrator! Idem dito: Reservekopie maken in een aparte map met 4 submappen.

Overigens wel voor eigen risico, hoor! Het zijn nl. geen gewone mappen met een aangepast pictogram...
 
Laatst bewerkt:
Find Target... Wijst bij alle schijven naar: Deze Computer, waar al mn schijven staan dus.
Als ik op een koppeling druk, kom ik direct bij mn D-Schijf terecht, waar alle data opstaat.
Het is dus gewoon een snelkoppeling, daar ben ik nu zeker van.

Het gekke is alleen dat er geen verwijder-optie staat oid.

Heb net geprobeert de koppeling te hernoemen, met als gevolg dat mn D-schijf automatisch werd hernoemd naar de test-naam, misschien kunnen we daar ook wat nee?
 
Ja, zie je, dus toch... Je hebt de D:schijf gekoppeld aan de Administrator Documentenmap, & dat 4 keer. In dat plaatje van Eigenschappen dat je hier getoond heb, kan je dat dus verplaatsen met Move... & herstellen met Restore default.

Ga nog eens naar Schijfbeheer, RMK daar de D: schijf, & klik daar dan op Change Drive letters or paths...
Als het goed is kan je ze daarin netjes met Remove verwijderen, terwijl de werkelijke data op D: intact blijft.

Probeer maar, lukt het niet of ziet het er anders uit: Screenshots!..

Vergeet de backup niet, trouwens, indien nodig.
 
Laatst bewerkt:
Excuses voor de late reply.

Heb het geprobeerd, de D verwijderd, vervolgens herstart.
Resultaat: de schijven zijn nu inderdaad weg!

Probleempje: Als ik de D weer aangemaakt, komen de schijven weer terug.
Het is dus opgelost als ik mn Data-schijf niet D noem, maar dat zou ik toch graag willen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik heb net een virtuele XP aangezet om het probleem te simuleren, maar die moet nog even updaten, dus tot die tijd zonder screenshots:

Start, Computer, Beheren, Schijfbeheer.
Selecteer de D: schijf, RMK, Stations-letters en paden veranderen.
In het Dialoogvenster zie je dan 1 t/m 4 keer die D: (Data) schijf staan.
Selecteer die 1 voor 1, & klik Verwijderen.

Als die weg zijn:
Selecteer in het hoofdscherm van Schijfbeheer de D: schijf, RMK, Volume verwijderen, Ja, OK.

Herstart.

Schijfbeheer, RMK Schijf 1 (Start waarschijnlijk automatisch), Nieuw volume, kies type, initialiseer (partitioneer), ken schijfletter toe ( D: ), formatteer.

Herstart. Daarna moet het goed zijn.
 
Hey,

Ik loop al vast bij plaatje 3, daar staat bij jou het Path naar Desktop, bij mij staat er alleen:
D:
 
Je moet er natuurlijk wel intiutief soepel er tegen aan kijken & omzetten naar jouw situatie. Ik ga geen eigen goed opgebouwde virtuele XP, laat staan een harde server, slopen.
Ik heb die D: schijf ter voorbeeld gekoppeld aan mijn Bureaublad.

In principe werkt het volgens de eerdere beschrijving, de plaatjes zijn ter ondersteuning.

Lukt het toch niet zo, moet je duidelijk beschrijven wat & waar. Hou er rekening mee dat ik voor ieder plaatje helemaal moet inloggen.

Je kan de plaatjes trouwens ook even downloaden in een mapje & dan als diavoorstelling afspelen.
 
JUh, snap jouw punt wel, ben ook dankbaar voor je inzet.

Maar mijn punt was meer dat ik geen Path heb naar bijvoorbeeld die Administraor user map.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan