Radio programma maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
371
hallo,
Mijn zoontje wil een radio programma maken. Nu heb ik op Listen2myradio al een een "radio"gemaakt. Maar nu moet hij zelf aan de slag en een programma maken.
Nu weet ik niet met welke software hij zelf een programma kan samenstellen met spraak en muziek. heeft iemand software tips (liefst freeware) en anders niet te duur. Maar ook niet al te moeilijk in bediening.
Jan:)
 
Dan moet je ff youtube downloaden, daarop kan je muziek zetten en dat dan afspelen via Listen2MyRadio
 
Ok, die begrijp ik. Je kan dan filmpjes downloaden vanaf youtube. Wat ik eigenlijk bedoel is software waarmee ik een programma in elkaar kan mixen en dit dan uploaden naar het web.
Of heb ik niet goed gekeken?
 
:D Programma in elkaar kan mixen ?? bedoel jij nu iets dat je muziek kan maken en/of bewerken en eindelijk eigen creatie op YouTube zetten ?? zoiets ? of je op zoek naar iets bent dat je mee kan programma maken/bewerken voor YouTube ...ofzoiets ?? :confused:
 
Het enigste waar ik ooit radio mee heb gemaakt is SAMbroadcaster. Voor dit programma moet betaald worden en het kan direct worden gestreamd naar het web, en dan kan deze stream geluisterd worden via een webpagina in windows media player. Helaas is deze manier van radio maken niet geheel legaal.

Zoek maar wat op SAMbroadcaster, het is ingewikkeld maar misschien is het iets wat je zoekt!
 
Bij Listen2myradio kun je "live" een programma maken. Dus terwijl je de muziek draait of praat, kunnen luisteraars dat horen.

Als het goed is heb je van Listen2myradio gegevens gekregen waar naartoe je kunt uploaden (server+poort).

Nu kun je heel simpel met Winamp+shoutcast plugin muziek afspelen en dat laten horen.
Zie ook de support op listen2myradio.

Maar dan kun je nog niet je stem laten horen via een microfoon.
Wat ik gebruik om "live" uit te zenden is een tweede computer.

Op deze computer staat VirtualDj geïnstalleerd. Hiermee kun je 2 platen starten, stoppen en in elkaar mixen. De line-out van de geluidskaart van deze computer zit aangesloten op een mengtafel.

Ook zit hier een microfoon op aangesloten. De uitgang van de mengtafel heb ik aangesloten op de line-in van de eerste computer.

Hierop staat tenslotte wat software geïnstalleerd om het geluid mooier te laten klinken, maar belangrijker is het programma SimpleCast.

Dat programma zorgt ervoor dat het geluid naar de server geüpload wordt.
Ik jouw geval zal dat dus de server van listen2myradio zijn.

Klinkt ingewikkeld, maar is het eigenlijk niet hoor ;)
 
Nou ik ga wel wat proberen. dat van de server dat wist ik inderdaad. Mij zal het wel lukken maar het is voor mijn zoontje en of hem dat nu lukt.....
 
Zit er net naar te kijken en dat lijkt er wel op. ga daar maar eens mee aan de slag en dan maar wat maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan