printer kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesg

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Berichten
70
Na een crash van m'n desktop heb ik alles opnieuw moeten installeren. mijn printer (hp 6110 all-in-one) werkt vanaf m'n desktop feilloos, maar van af m'n laptop kan ik 'm niet meer gebruiken. ik heb de printer al wel gedeeld op de desktop, maar op de laptop kan ik 'm niet vinden, en dus ook niet gebruiken.
wie weet raad?
mijn dank op voorhand
 
toch raar, deze printer heeft toch WiFi , dus ondanks de crash van de desktop moet de laptop evengoed moeten printen, tenzij de printer achter de desktop zit
 
firewall? zelfde werkgroep/domein? dit wil nog wel eens problemen opleveren
 
Hallo Kees

Probeer deze eens. Of vergelijkbaar met die van jou is weet ik niet. ;)

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=4937

Snelle reactie, maar niet de goede (denk ik) Als ik alle stappen volg kom ik, als ik de desktop zie, bij een inlogscherm om in het netwerk te geraken. Maar ik heb helemaal geen inlognaam en wachtwoord op mijn eigen netwerk. Uiteraard wel een sleutel voor de router, maar dat is iets anders. Dus het is voor mij een probleem.
Oh ja, de desktop, waar de printer met een kabel aan vast zit, draait op Vista ultimate, en de laptop, waar ik geen printer kan vinden draait op windows 7. In vista hoef ik geen friver te instaleren volgens de site van HP, en op de laptop heb ik wel drivers geinstalleerd.
Oh ja, de officejet 6110 all-in-one heeft geen WiFi. Ik moet dus via het netwerk printen vanaf de laptop
 
Laatst bewerkt:
Bedankt ManaMana, Maar ik kom er niet uit, en ik geef het op. Ik zet m'n bestanden wel even op een usb stich en loop naar m'n desktop. Dat werkt 100%. bedankt voor het meedenken. Kees
 
Even een vraagje:
Je hebt toch wel op je laptop de printer in 7 geïnstalleerd als netwerk printer.
Win 7 zoekt dan zelf de drivers.
Dus je opmerking ik ben hem kwijt kan ik nog niet volgen.

Succes,

P.S. wat je nog wel in 7 en Vista (bah) moet doen is printers/bestanden delen in je firewall aan zetten.
 
Ik heb m'n eigen desktop weer terug uit reparatie, en daar was het een fluitje van 'n cent om de printer weer in het netwerk te plaatsen.
Dus het werkt weer (in XP Eric dus geen Vista)
allemaal bedankt voor het meedenken.
Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan