PC's in netwerk niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulkenist

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
73
Hallo,

Ik heb het volgende 'probleem':

Ik draai WIndows 7 en als ik bij Netwerklocaties kijk, zie ik geen enkele andere PC in het netwerk, die wel aanstaan. Op mijn vaste PC zie ik ze echter wel gewoon staan.

De overige PC's zijn pingbaar en ik kan ook gewoon netwerkverbinding maken met de gedeelde mappen.

Toch zou ik graag alle computers zien in mn Netwerken, ik heb zojusit NETbios aangevinkt, maar dit mocht ook niet baten.

Iemand een idee?
 
welk netwerk zijn ze aangemeld , thuis , bedrijf
allemaal in de zelfde workgroup
 
Het vreemde is ook, dat anderen mij wel kunnen zien en bij een test ook toegang hebben tot mijn files, maar andersom kan ik niemand anders zien.
 
Overigens staat Netwerk Discovery en File Sharing gewoon aan.
Iemand een idee?
 
Wat misschien het probleem kan zijn, is dat je op je pc (waar je de andere pc's niet in je netwerk ziet) een windows serivce hebt uitgeschakeld. Daardoor kan je de andere pc's niet zien.

Voorbeeld: Als je de service Windows Installer uitzet, kan je sommige programma's niet installeren omdat die deze service gebruiken. Of dat je geen geluid hebt als je Windows Audio hebt uitstaan.

Je zou dus deze specifieke service aan moeten zetten in het geval dat hij uitstaat. Dat doe je door Start > Computer > *rechtermuisklik* > beheren > Services & Applications > Services > En daar de service zoeken die ervoor zorgt dat de andere apparaten in je netwerk herkend worden (ik weet niet welke serivce dat doet)

Hoop dat dit helpt

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan