Netwerk en I-TV met homeplugs

Status
Niet open voor verdere reacties.

erdoctor

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
Berichten
7
Hallo allemaal



Ik heb een probleem in mijn thuis netwerk. De verbinding tussen de devolo’s is niet stabiel ondanks de lampjes groen blijven. Als bijlage( https://rapidshare.com/files/262051126/Netwerk.pdf ) heb ik een overzicht toegevoegd van mijn thuis situatie.

Helaas ben ik genoodzaakt om 2 setjes te gebruiken aangezien KPN een specifieke poort heeft op de router voor de interactieve tv.

I

k heb al probeert via de software van devolo (en via de knop die onder aan te homeplugs te vinden is ) om de homeplugs te koppelen met het bij horende ‘broertje’ ( dus tv met tv en internet met internet ) maar helaas blijven de haperingen of valt de verbinding weg bij het kijken van tv of streamen van video bestanden. Een update van de firmware kon het probleem ook niet verhelpen.

Ook heb ik geprobeerd om ipv 3 het aantal op 2 de reduceren (voor tv ) maar het probleem blijft bestaan.


Mijn indruk is dat de setjes elkaar in de weg zitten. Is er een manier om het signaal te decoderen zodat het niet door de verkeerder setje kan worden opgepakt?


Graag hoor ik jullie mening of tips om de setjes ‘gebruikbaar ’ te krijgen.


De setjes die ik gebruik zijn: ( zie ook bijlage )

Devolo dLAN d1447skh AVmini 200Mbps

Devolo D1372 dLAN AVplus 200Mbps
 
Het zou voldoende moeten zijn om de beide setjes te voorzien van een verschillend wachtwoord. Maar ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met 2 gescheiden sets in 1 stroomnetwerk.

Wat ik wel heb ervaren is dat het nogal veel verschil maakt hoe je de sets aansluit. Het scheelt enorm in de verbindingssnelheid en kwaliteit, als je de setjes bijv. via een verlengsnoer aansluit of rechtstreeks via het stopcontact.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan