synology ds212j NAS vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselbraaksma

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Berichten
136
ik ben van plan om bovenstaande NAS te kopen maar mijn vraag is: kan je deze NAS al bereiken van buiten het netwerk, met alleen een internet browser bereik dus niet met een programmaatje of heb je die wel altijd nodig?
 
Als het goed is wel.
Maar dit vereist ook wijzigingen in je modem en/of router.
Anders is je nas niet toegangkelijk.
 
Ds212j

Je kan gewoon via internet op de NAS komen. Heb zelf hetzelfde type: aanrader !!
Zal zeker geen miskoop zijn.
Ik heb altijd een ds209+ii gehad echter deze is met een defect mainboard ter ziele gegaan. Betrouwbaarheid en zeer goede interface van DSM waren voor mij reden om weer een synology ds te nemen ondanks de wat hogere prijs.
 
NAS via internet

Dus je kan via internet je NAS Synology bereiken.
En hoe doe je dat nu ?
Als het ff kan, stap voor stap.....
Dank u
 
Stel je Nas in op een vast IPadres , in onderstaand voorbeeld: 192.168.1.10(buiten het bereik van je DHCP range die je router uitdeelt) en forward de volgende poorten in je router:

Filestation Poort 5500 naar 192.168.1.10
Nas DSM inlogscherm Poort 5000 naar 192.168.1.10
WebDAV Poort 5005 naar 192.168.1.10
FTP Poort 21 naar 192.168.1.10

Natuurlijk kan je zelfde doen voor andere services die vanaf internetkant naar je NAS moeten connecten.
Kijk welk IPadres je van je provider gekregen hebt ( www.watismijnip.nl). Stel even dat dit is: aaa.bbb.ccc.ddd

Als je nu in de IE het volgende adres intikt : http://aaa.bbb.ccc.ddd:5000 (als je naar DSM inlog wilt gaan)
Het poortnummer veranderen als je een andere service wilt gebruiken.
Mochten er vragen blijven, geef even aan hoe ik je kan bereiken, dan kan ik je mogelijk beter helpen.

Grt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan