DVD maken mislukt steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mackgambler

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Berichten
23
hallo,

Ik heb het volgende probleem:
Wanneer ik een film op mijn pc zet (download of anders wat),loopt de film goed,geluid goed en de ondertiteling klopt.
Wanneer ik hem over wil zetten op een dvd,loopt het geluid iets achter (halve tot hele seconde ongeveer).
Ik ben wezen googlen heb al heel veel geprobeerd,maar niets lukt.
Ik brand met DVDflick,met aanbevolen brandsnelheid,ik heb ook de langzame brandsnelheden geprobeerd,ook dat lukt niet.
Ben inmiddels zo'n 10 mislukte schijven verder,en dit gebeurt bij meerdere films.

Ik heb de films ook door dingen heengehaald als mediaconverter,filmconverter en the filmmachine.
Ben wel eerlijk,ben geen hoogvlieger op pc gebied en een newbie met dvd maken,dus vandaar dat ik programma's als the filmmachine gedownload heb.
Subtitles kan ik nu wel op tijd zetten,dus dat ia al heel wat voor mij.(nu het geluid nog)
Wie kan/wil mij helpen???
 
probeer he met windows media player te branden op met power iso of als je windows 7/vista hebt kan je dat gewwon branden dus op je dvd rw driver rechts kliken en daarna op branden enz...
 
Wat ik altijd gebruik om een DVD te branden is ConvertXtoDVD. Werkt echt geweldig. Nog nooit problemen mee gehad.
 
Ik ga het proberen,bedankt voor de snelle reakties.
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.
 
Je hebt het wel over "een film" maar verteld niet om wel bestandstype het gaat en dat zou wel even handig zijn. Je kunt nl. alle films wel op een DVD zetten maar niet iedere film is in DVD formaat.
 
Als je DVD speler AVI ondersteund kun je ook kiezen voor het maken van een DATA Disk en de AVI's met bijbehorende SRT op die disk zetten.
Het bij de film behorende SRT bestand dient dan exact dezelfde naam te hebben als het AVI bestand, met uitzondering van de extensie (SRT) uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
De meest voorkomende oorzaak is dat het een VBR audio is.
Dvdflick moet daarmee probleemloos mee kunnen werken.
 
Zojuist een film gebrand via de windows media player.
resultaat een dvd schijf welke door mijn dvd speler niet herkend wordt en een error melding geeft.
wanneer ik hem op de dvd player op mijn pc afspeel werkt hij wel.
Alleen dan weer geen ondertitels.
Het srt bestand draagt exact dezelfde naam als de film.
In dit geval zijn de bestanden:Cannonball Run 2.AVI en Cannonball Run 2.srt
Audio loopt nu wel goed,maar zoals gezegd,geen herkenning door dvd speler/tv en geen ondertiteling.
Met DVD flick heb ik problemen met de audio,welke dus achterloopt op de film.
 
Ik heb naar aanleiding van een gelijkwaardig topic hier op het forum Freemake gedownload en zojuist een dvd gebrand.
De film is goed,geluid!!!! is ook goed,ondertiteling is goed,alleen het beeldformaat (weergave) niet.
Ik heb een JVC breedbeeld tv en het gehele scherm is "gevuld"dus geen zwarte balk onder en boven het beeld.
Hierdoor valt de ondertiteling gedeeltelijk weg.
Heb de tv instelling geprobeerd mbt het beeldformaat,maar hier wordt niet op gereageerd.
Zit er in het programma freemake toevallig 1 of andere instellingmogelijkheid om het beeld formaat in te stellen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan