MOD bestanden te groot voor één DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ben bezig een film te maken van opnames met filmcamera. De totale aaneengesloten opname is opgedeeld in meerdere MOD bestanden, welke inmiddels op de pc staan. De selectie die ik op één DVD wil hebben is meer dan 5GB.

PC is W7, om video te bewerken heb ik Windows Live Videomaker geinstalleerd. Als ik de MOD bestanden daarin importeer laat ie slechts een zwart scherm zien, ik kan ze dus niet bewerken om de film passend op één DVD te krijgen.

Hoe ga ik dit oplossen?
 
Hernoem zo'n .mod bestand eens naar .mpg
Waarschijnlijk zijn ze dan gewoon af te spelen en ook te importeren in Windows Live Videomaker.
 
Laatst bewerkt:
ja super! is gelukt.
ik doe nooit iets met video...
heb je ook een tip hoe ik de hele film zonder te knippen kan verkleinen zodat ie op een dvd past?
 
Laatst bewerkt:
ok ga ik deze week proberen. Laat nog even weten hoe het gaat.... ging... Thanks!
 
hoi edmoor, ik ben bezig maar loop weer vast...
met dvdstyler kan ik niet echt uit de voeten, heb wel de bestanden erin geimporteerd en een titel en aftiteling gemaakt en er een mooie layout op toegepast, maar als ik dan hoofdstukken wil maken kan ik niet vinden hoe/waar. ik vind ook niet hoe ik afb kan toevoegen/wijzigen aan de voorgestelde hoofdstukken.
ook als ik dan film op de voorgestelde manier wil branden komt ie met de melding dat eea niet op een dvd past. ik ben daarom hiermee gestopt.

dan windows media player onder windows vista op een andere laptop maar eens geprobeerd. daar kan ik op zich mee uit de voeten. als ik de bestanden heb geimporteerd leveren die slechts zwarte vlakken op, zoals ik eerder had onder windows live movie maker.

zo langzamerhamd wéét ik t ook niet meer... na lle uren werk die tot niks leiden. ik hoop dat je me nog verder kunt helpen. het liefst zou ik met windows movie maker werken, dat programma ken ik. wat kan er aan de hand zijn dat dat allemaal zwart oplevert? ik heb de bestanden op stick staan en als ik straks de film ga maken zal ik dat doen op een externe harde schijf omdat de pc nog maar 8Gb vrij heeft. dit ter info.
 
Ik weet niet hoe je Engels is maar een uitgebreide handleiding voor DVDStyler kun je hier downloaden:
http://dvdstyler.sourceforge.net/docs/DVDStylerManual.pdf (pdf)

Kijk ook eens of je ergens in de instellingen aan kunt geven dat je een DVD9 wilt maken.
Daar past veel meer op en als je dat resultaat door DVDShrink haalt kun je het resultaat gewoon op een normale DVD5 schijfje branden.

*Edit*
Bij het maken van een nieuw project kun je aangeven of je een 4.7 GB disk of een 8.5 GB disk wilt maken.
Kies dus voor de 8.5 optie.
Eventueel kun je kiezen voor "Ongelimiteerd" en zal hij nooit melden dat het niet gaat passen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn engels is niet zodanig dat ik alle gewenste info eruit kan halen. kun jij me kort uitleggn hoe ik zelf hoofdstukken ed kan maken?
de opties voor de uiteindelijke grootte heb ik gevonden.
 
Ik heb er ooit 1x een DVD mee gemaakt dus hoe je hoofdstukken maakt zou ik zo 1, 2, 3 ook niet kunnen uitleggen.
Dat zou ik eerst moeten uitzoeken.
Het staat allemaal wel in die handleiding dus ik zou zeggen, probeer het eens.
Wellicht dat iemand met een betere kennis van de Engelse taal je erbij kan helpen.
Het probleem van de grootte heb je al niet meer :)
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik ga gewoon aan de slag en laat t je nog weten. Alvast veel dank!
 
DVD maken.jpg
ja ben ik weer.
het is me uiteindelijk toch nog gelukt met de Vista-laptop, met Windows Movie maker.
dat ging sneller dan me door de Engels worstelen. Heeft er alleen wel toe geleid dat ik wmp bestanden heb gekregen. niks geen menu, titels ed... :-(
betekent echter wel, en da's een groot voordeel, dat ik nu alle info/bestanden qua grootte op één DVD kwijt kan.

nu het volgende:
op de DVD moet komen:
3 filmbestanden
1 Powerpoint
en een map met foto's
(en evt een paar worddocumenten)

ben bezig met dvdstyler een mooie layout te maken.
kan hier echter alléén filmbestanden aan de DVD toevoegen.

de vraag: op welke manier zet ik deze diverse soorten bestanden op de DVD en dan zodanis dat als je de DVD opstart je vanuit een mooi scherm kunt kiezen om naar de verschillende bestanden te gaan? bijvoorbeeld met knoppen / een kader / .....
Ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Wat is de uiteindelijke bedoeling van die DVD?
DVD Styler is ervoor om een DVD met film(s) en/of foto's te maken die vervolgens op een DVD speler kan worden afgespeeld.
Dat zal niet gaan lukken met de Word en Powerpoint bestanden. Daarvoor is Office nodig.
 
We hebben het 40 jarig jubileum van de Wereldwinkel gevierd. Daarvan zijn 3 films, er is een PP en er zijn wat foto's gemaakt. Alles moet op één DVD komen, die ik met Lightscribe ga labelen.
Een aantal mensen hebben geen PC dus die willen de DVD in een DVD speler kunnen afspelen. Als ie dáárvoor geschikt is, kan ie natuurlijk (?) ook op een PC worden afgespeeld.

Al zoekend heb ik vanmiddag het progje qmb quick menu builder gedownload. ik krijg het voor mekaar daar actieknoppen in te maken die de filmpjes en de PP opstarten zodra erop wordt geklikt, echter niet de map openen waar de foto's in zitten. loopt ook dood...
al met al, zit ik al m'n vrije uren te verknallen en weet eigenlijk niet hoe nu verder.

Maar snap je nu de bedoeling? Het moet er gewoon mooi uitzien als ze die DVD gaan afspelen.

EDIT: word bestand zou aardig zijn, maar geen noodzaak
 
andere problemen...

Ik heb uiteindelijk een DVD gemaakt met Windows Movie maker en Windows DVD maker.... maar heb nu nog een paar andere vragen.
Lijkt me dat ik hiervoor even een nieuw topic ga starten want anders dwaal ik erg van het onderwerp af.
Op deze kan een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan