Pinnacle studio hd 14 Probleem met mp4 beeld & met branden dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muca

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
2
Ik ben sinds kort filmpjes aan het maken met pinnacle studio HD 14.

Ik kom twee problemen tegen:

* sommige bestanden (afkomstig van een HD camera, het zijn mp4 bestanden) worden in het programma vertraagd afgespeeld (terwijl het geluid wel normaal loopt). Dit is niet zo als ik het filmpje gewoon vanuit windows verkenner afspeel. Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?

* als ik een gemaakte film wil branden krijg ik steeds een foutmelding. Ik las in een heel oud forumbericht dat dit met Norton te maken kan hebben. Kan ik die gewoon uitzetten of moet ik Norton er helemaal afgooien? Of kan het ergens anders aan liggen? Welke extensie moet ik kiezen: AVI of MPEG2 of nog een andere?

Dank alvast!
 
* Als het met een HD camera is opgenomen zouden het AVCHD bestanden kunnen zijn (maar je zegt zelf al MP4), voor dit soort bestanden heb je een zeer goede videokaart, processor en werkgeheugen nodig. Pinnacle is een van de weinige programmas die het aankan om die bestanden te renderen, maar alsnog kan dat complicaties geven. Kijk ook of je projectinstellingen matchen met je footage.

* Avi is goed voor dvd's, In principe (voor zover ik weet) heeft norton er niks mee te maken.. maar als het er wel aan ligt is uitzetten voldoende

mvg
 
De foutmelding in *2 kan goed te maken hebben met je probleem in *1..
Het is inderdaad zaak dat de projekt instellingen in Pinnacle overeenkomen met het videomateriaal.

Zoek dus uit met welke instelling er gefilmd is, evt. via de gebruiksaanwijzing v.d. camera. Een andere manier is een videobestand van de camera openen met een programma als Gspot of Videoinspector (gratis, zie de linkjes). Deze software geeft je alle info over videobestanden. Let vooral op de framerate (beeldsnelheid). Die kan bijv. 25 zijn, of 30. In Pinnacle moet je dan ook werken met een projekt dat op diezelfde beeldsnelheid staat ingesteld. Maar ook andere zaken als PAL of NTSC en de resolutie (hoogte X breedte) moeten matchen.
http://www.kcsoftwares.com/?vtb
http://www.headbands.com/gspot/gspot252dl.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan