gedetaileerd selecteren in photoshop cs5, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim1982

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
138
he hallo

ik ben druk met mijn nieuwe hobby ... photoshop....

echter loop ik ergens tegenaan... ik krijg op een foto nooit iets heel gedetaileerd geselecteerd...

zo heb ik bv een baby op een drukke achtergrond.. ik gebruik de tool "snelle selectie" en dat gaat redelijk goed. Maar toch pakt ie de rand niet zoals ik het wil. Van rand verfijnen snap ik echt weinig.. het werkt niet zoals ik het wil (waarschijnlijk doe ik iets verkeerd...)

Kan iemand mij tips geven? Ik krijg bv het hoofd niet helemaal rond geselecteerd.. neemt een stuk van de achtergrond mee , en dat wil ik nu juist niet...

Alle tips zijn welkom, dank alvast
 
Als ik een gedetailleerde selectie wil dan doe ik meestal met de pen tool een volledige selectie met
de hand rond het voorwerp wat ik moet hebben.
Dus inzoomen op het voorwerk wat je wilt uitsnijden dan met de pen tool iedere keer een nieuw puntje
zetten een stukje verder rond het voorwerp en zo helemaal rond totdat je alles hebt en volgens mij
is het dan rechts klikken en kiezen voor select.
 
In elk geval moet je een hoop geduld hebben hiervoor. Ik gebruik vaak magneetselectiegereedschap hiervoor.
Het is zeker aan te raden om het te selecteren gedeelte uit te vergroten. De methode hierboven zal ik ook eens proberen.
Ik kan je aanraden een boek over Photoshop aan te schaffen om er een beetje in thuis te raken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan