Bestanden overzetten - binnen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Berichten
55
Goedenavond,

Onlangs heb ik een nieuwe PC aangeschaft, deze is vandaag geleverd, zo vrolijk als het eruitzag, ziet het er nu toch wel wat somber uit.

Hij doet het prima, daar ligt het probleem niet :D echter, wil ik de bestanden van mijn oude computer overzetten.

Ik heb al wat gestoeid met gedeelde mappen te creëren binnen het netwerk, echter ziet de oude computer de nieuwe computer niet in het netwerk en vice versa.

Beiden zijn wel verbonden met het internet, ik zie ook de computers in de router staan, heb zelfs geprobeerd om middels het router-computer-ip (192.168.x.x) te connecten maar dat mocht niet baten (waarschijnlijk stom plan maar ja, proberen kan altijd :p)

Oude systeem: Windows XP
Nieuwe systeem: Windows 7

Heeft iemand misschien tips of een idee wat ik eventueel fout doe?

Ik heb enkel de standaard internet kabels, dus geen extra USB kabels of andere kabels om computers met elkaar te verbinden.

Hopelijk heeft iemand wat ideeën.

Bedankt voor het lezen van mijn bericht.

- Marijn
 
Gebruik de User State Migration tool van Microsoft om alle data op te slaan een externe schijf. Importeren via dezelfde route op je nieuwe computer.

Alternatief de harde schijf van de oude computer tijdelijk in de nieuwe computer bijplaatsen en data kopieren.

Via start-uitvoeren intypen \\192.168.x.x\c$ (of d$ e$ enz). Gebruikersnaame en wachtwoord van je xp invullen en je kunt de data gewoon kopieren
 
-update-

Bedankt voor je reactie RogerS,

Helaas heb ik geen externe harde schijf waar ik bestanden op kon zetten. (toch maar misschien eens aanschaffen in de toekomst)
Wat betreft het netwerk was ook niet gelukt, de computers zijn wel allemaal binnen dezelfde netwerkgroep (bv: MSHOME) maar, toch vond hij ze niet.

De bestanden heb ik nu wel overgezet gekregen. Wat heb ik gedaan? tja, het klinkt erg lachwekkend maar heb de bestanden maar op mn telefoon gezet, (2 gb +/-) en deze middels USB gewoon overgezet (zelfde effect als externe harde schijf) was ik er maar eerder op gekomen.

Desalniettemin zijn de tips om computers wel zichtbaar te laten worden zeer welkom! Gezien het feit dat ik in de toekomst wel de printer binnen het netwerk wil delen.

- Marijn

*probleem deels opgelost dus ;)*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan