VHS naar DVD naar MP3-cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Ik heb onlangs mijn VHS-band van het legendarische Pink Floyd-concert in Venetië weer teruggevonden (ken je klassiekers...).

Hier wilde ik de audiostream uithalen om deze middels cd/sd in de autoradio te kunnen afspelen.

Met usb-stekkertjes de vhs-speler op de laptop aangesloten en de film geript. Daarna wilde ik met een dvd-to-mp3 ripper de audiostream eruit plukken.

Ik heb verschillende programma's geprobeerd, maar ze hebben geen van allen het gewenste resultaat. In 1 geval kreeg ik een bestandje van een seconde of 5...

Is het rippen van audio vanaf vhs überhaupt niet mogelijk?
 
Moet kunnen. Het is gewoon een analoog signaal.

Mogelijkheden. Indien aanwezig via de juiste scartkabel het audiosignaal opnemen.

Andere mogelijkheid. De hoofdtelefoonuitgang van je VHS verbinden met de microfooningang van je pc. Kan zijn dat je aan beide zijden even met het volume moet stoeien om niet te veel ruis te krijgen. Maar methode werkt wel.
 
Moet kunnen. Het is gewoon een analoog signaal.

Mogelijkheden. Indien aanwezig via de juiste scartkabel het audiosignaal opnemen.

Andere mogelijkheid. De hoofdtelefoonuitgang van je VHS verbinden met de microfooningang van je pc. Kan zijn dat je aan beide zijden even met het volume moet stoeien om niet te veel ruis te krijgen. Maar methode werkt wel.


ik zou beter de " line-in " ingang pakken ipv koptelefoon ingang, zo deed ik altijd geluid rippen van cassette's e.d. via microfoon ingang krijg je geen niet bepaald goede kwaliteit.
 
Welke line-in bedoel je. We hebben het hier over een UITgang op de VHS. Je neemt natuurlijk de best mogelijke. Maar als niks anders werkt dan is de hoofdtelefoon uitgang een prima optie. Deze lijn is echt niet slechter dan de andere lijnen, enkel alleen iets meer versterkt.
 
Welke line-in bedoel je. We hebben het hier over een UITgang op de VHS. Je neemt natuurlijk de best mogelijke. Maar als niks anders werkt dan is de hoofdtelefoon uitgang een prima optie. Deze lijn is echt niet slechter dan de andere lijnen, enkel alleen iets meer versterkt.

ik doelde op de line-in ingang van de pc ipv de microfoon ingang ( dus niet van de VHS ).
 
Soms is het zoooo simpel...

Hier ga ik mee aan de slag.
Thanx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan