Imac en Time Capsule in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Berichten
588
Hallo,

Ik heb sinds deze week een Apple Imac 27inch en een Time capsule.

Mijn oude situatie was:

- XP machine in woonkamer en een XP machine op zolder
- vanuit de muur in de woonkamer komt een kabelaansluiting van UPC die uitkomt op een kabelmodem.
- van dat modem loopt een kabel naar mijn linksys router.
- Van dat modem liep 1 kabel naar de pc in de woonkamer en 1 kabel naar zolder.
- Met mijn ipad kan ik via de linksys routeer internet op.

Mijn huidige situatie is:
- Imac in woonkamer en een XP machine op zolder
- vanuit de muur in de woonkamer komt een kabelaansluiting van UPC die uitkomt op een kabelmodem.
- van dat modem loopt een kabel naar mijn linksys router.
- Van dat modem liep 1 kabel naar de Imac in de woonkamer en 1 kabel naar zolder.
- Met mijn ipad kan ik via de linksys routeer internet op.
- Time capsule is nu alleen een backupsysteem.

Vraag:
Is het mogelijk dat ik de Linksys router er tussen uit haal en de kabel die vanaf het modem loopt in de Time Capsule stop evenals de kabel die naar zolder loop en ik vervolgens draadloos met mijn Imac en Ipad kan werken?

Zo ja is dit een optimale situatie of heeft er iemand een beter idee?

Ik ben absoluut geen techneut en weet ook niet hoe ik dit qua instellingen moet doen maar ik kan het in ieder geval proberen.

Alvast bedankt!

Wim
 
Als je deze bedoeld, http://www.apple.com/nl/timecapsule/ ja dat kan. Ik heb dezelfde situatie en werkt als een speer. Bovendien heb ik er nog een NAS aanhangen ook en ook dat werkt perfect.
 
Hoi Huijb, bedankt voor je reactie.

Ja die heb ik.

Zoals gezegd ben ik geen techneut.

Is het een kwestie van de kabel uit de Linksys router te verplaatsen naar de Time Capsule (TC) en de kabel die naar zolder gaat in een van de 3 uitgangen te stoppen?

- Moet ik niets instellen op de TC?
- Ik zal toch ook iets moeten instellen op de TC zodat mijn Ipad daar mee het internet op kan?
 
Het gaat allemaal vanzelf. Ik had voorheen ook een Linksys. Computer uitschakelen, router uitschakelen, alles aanlsuiten en opstarten maar weer. In mijn geval was ik met 5 minuten weer online.
 
Ik ga het eens proberen.

Ben er wel achter dat met zo'n apple zaken in veel gevallen voor mensen zoals ik makkelijker gaan:D.

Bedankt alvast!
 
Helaas...

IK heb
- de Imac uitgezet en ook de TC
- de kabel uit de Linksys routeer aan de achterzijde van de TC gestopt waar dat rondje zit
- de kabel (die naar de zolder gaat) ook in de TC gestopt.
- de TC weer aangezet
- de Imac aangezet

Ik krijg dan echter geen internetverbinding.

Het lampje op de TC blijft ook knipperen.

Vergeet ik iets?
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook geen wizard in beeld gehad. Kijk anders in de map programma's vervolgens in hulpprogramma's. Klik dan op Airport configuratie en probeer daar de stappen te doorlopen.
 
Ik heb de configuratie nogmaals doorlopen en de Imac en TC herstart en....het werkt!

Ook boven gewoon internet en zoals jij al zei Huijb, het werkt als een speer.

Hartelijk dank voor je hulp!!:thumb:
 
Mag je de vraag op gelost zetten. En geniet er van, maar dat zal een understatement zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan