DVD film: scenes niet zichtbaar in DVD menu ea

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Een heel verghaal, wat start in dit topic
Ik ben een stuk verder nu. Het bleek dat met het bewerken in windows movie maker ik de afzonderlijke bestanden om had gezet in slechte kwaliteit. ik had gekozen naar publiceren naar een map op de PC omdat de oorspronkelijke bestanden iets van 8GB waren en dat niet in één keer op een DVD zou passen. Echter uiteindelijk hied ik 700Mb over, tsja...
Mijn zoon heeft de .VOB nu op een andere manier geconverteerd in één keer naar .mpg bestanden. (via zijn Mac)

afijn, uiteindelijk heeft de pc vannacht de hele nacht aangestaan en is bezig geweest met converteren van een film die dus als volgt is gemaakt:
1. alle bestanden geimporteerd in Windows movie maker
2. keuze voor publiceren naar DVD waardoor Windows DVD maker werd opgestart
3. hierin een layout gekozen
4. het prog maakt zelf chapters aan
5. het prog converteert eea passend op een DVD
6. het prog brandt hiernaa de DVD

De DVD heb ik zojuist afgespeeld op de DVD speler en ziet er al veelbelovend uit. Film loopt zonder schokken en de kwaliteit is voldoende.
Paar dingen zijn nog niet zoals ik het wil hebben.
a. de indeling van het menu scènes: NIET zichtbaar zijn de ”blokken” die verwijzen naar de scenes uit de mpg bestanden (de oorspronkelijke VOB bestanden). Hievan zie je niks, alleen als ik door het menu ga bladeren dan lichten ze wel op als een zwart vlak en kan ik er wel op klikken en naar de scene gaan. maw de functionaliteit is er wel, maar ze zijn niet zichtbaar middels een afbeelding oid in de zwarte achtergrond.
b. de scenes beginnen soms op een wat ongelukkig moment. hoe kan ik deze posities zelf bepalen?

Als iemand een antwoord heeft op deze vragen dan hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan