Geen toegang tot gedeelde map wegens machtiging windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

u2wouter

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2011
Berichten
14
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor het volgende:

Ik heb een windows 7 laptop en een windows xp desktop.
Nu ben ik bezig om een netwerk er tussen te maken wat opzicht aardig gaat. Mijn xp computer kan de gedeelde mappen zien op mijn windows 7 laptop.
So far so good.

Maar andersom krijg ik het niet voor elkaar.
Ik krijg als ik op de laptop een gedeelde map probeer te open het volgende te zien:

"Geen toegang tot\\(netwerkmap)\blabla"
"Neem contact op met de netwerkbeheerder."

Maar nu is dat niet alleen als ik probeer een gedeelde map te openen van de xp computer, maar ook als ik probeer de gedeelde map van windows 7 aan te klikken.

Ik ben al de administrator en als ik van die map de machtigingen probeer aan te passen dan krijg ik te zien dat ik daarvoor niet bevoegt ben.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Groeten
Wouter
 
Rechtsklikken op de gedeelde map, en kiezen voor Eigenschappen.
Zowel in het Delen tabblad als in het Rechten tabblad de groepen Gasten en Iedereen rechten geven.

Succes,

Tijs.
 
Dank voor de snelle reacties maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.
Wanneer ik rechtsklik op de gedeelde map doe en naar beveiliging ga zie ik het volgende:
"U bent niet gemachtigd om de huidige machtiginginstellingen voor dit object weer te geven of te bewerken."

In het tabblad delen staat iedereen op volledige toegang.
 
Dat zou betekenen dat je (waarschijnlijk) die map niet zelf hebt gedeeld maar iemand anders die (ooit) op die computer/laptop gewerkt heeft en die wél rechten heeft op die map.

Evt. kom je nu even naar de Helpmij chat vanaf de computer met het deel-probleem, en dan kan ik met Teamviewer kijken wat er aan de hand is.

Tijs.
 
Twee mogelijkheden

1. Hoe Tijs het beschrijft
2. Als het om een systeemmap gaat, moeten er beheerdersrechten aan jouw account geschonken worden.
 
Het gaat niet om een systeem map volgens mij.
En ook als ik zelf een map deel dan kan ik er nog niet inkomen (bv mijn afbeeldingen)
Ik heb teamviewer.
 
Mijn documenten, mijn afbeeldingen enz... zijn persoonlijke mappen. Wil jij die bestanden delen zul je die moeten verplaatsen naar een nieuw aangemaakte map buiten de systeempartitie.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet meer.
Ik heb de laptop in veilige modes opgestart en daarmee kom ik dus wel van de laptop naar de gedeelde map op windows xp computer.
Maar ik krijg dus geen toegang tot de gedeelde map op de laptop.
Ik heb echt geen idee meer hoe dit mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan