selectie van foto op onzichtbare achtergrond plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvds

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Berichten
67
Ik maak met een selectie van een deel van een foto met photoshop elements. Deze selectie plaats ik in een laag die onzichtbaar is (blokjespatroon op het scherm). Ik wil deze selectie opslaan als jpg bestand, dus zonder de klassieke witte achtergrond. Ik weet niet hoe en of dat kan.
 
Laatst bewerkt:
wat is je doel voor de selectie die je wilt opslaan.
als je de selectie tegen een andere achtergrond wilt plaatsen kun je toch in photoshop een achtergrond invoegen in het zelfde project
 
Laatst bewerkt:
het blokjes patroon wat je ziet is de weergave van een transparante achtergrond. Als je dit bestand nu opslaat als JPG word de achtergond automatisch wit. Een JPG bestand kan namelijk geen transparante achtergronden hebben, wel wit - kleur tot zwart.
Alleen bij GIF bestanden is het mogelijk om een transparante achtergrond te maken.
Zie verder antword djangoleone
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik had het ondertussen ook al gevonden hoe het kan. Opslaan als gif kan, maar ook als png bestand.:)
 
heb net hetzelfde probleem

alleen, ik geraak niet aan dat "blokjespatroon" op de achtergrond

Ik vertrek van een jpg foto en bewaar deze als een gif, de achtergrond blijft wit zoals het bij de jpg was

moet ik dan het object selecteren of hoe doe je dat??

(ben echt wel een leek zelle!)

Merci
 
Als je de achtergrond wil verwijderd hebben, dan moet je eerst datgene wat je wil behouden er uit selecteren. Je gebruikt daarvoor een fotobewerkingsprogramma. Die selectie sla je dan apart op als gif of png ("opslaan als..").
 
zo ver was ik ook, alleen, hoe selecteer je best dat wat je nodig hebt??
ik gebruik "elements"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan