wav bestand als ps bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
322
ik heb een 'naam1.ps' bestand waar muziek in zit. als ik het verander in 'naam1.mp3' speelt ie het gewoon af en dan staat er in mijn mediaspeler (squeezebox) 'naam2.wav.mp3'. Er zit dus blijkbaar een 'naam2.wav'-bestand verstopt in het .ps bestand. Hoe kan ik die eruit halen?

numan
 
Kun je het bestand ergens uploaden, misschien dat we het kunnen extracten.
 
Ik denk eerder dat het bestand is hernoemd ipv dat er een muziekbestand zit in die PS file (dus het PS bestand is gewoon een wavebestandje). Volgens mij was de extensie PS voor postscript printers

(en wordt het hernoemen naar PS ed ook gebruikt om illegale MP3 te verstoppen voor de provider :p)
 
dank voor de reacties.

ok, het is een verstopt muziek bestand. als ik het hernoem naar flac of wav i.p.v. mp3 dan herkent de squeezebox het niet maar in vlc kan ik het gewoon afspelen. Dus de extentie zegt hier niets over de vorm van de inhoudt lijkt wel.

waar kan ik het uploaden?

muman
 

het is geen ingepakt bestand. zippyshare haalt er niet iets andes uit.

toelichting:
ik heb een belanchelijk lang internetadres, cq muziek stream die sla ik op onder naam1 en dan komt er .ps achter te staan. die kan ik afspelen met VLC maar niet met de squeezebox. als ik de extentie verander in mp3 dan kan ik het wel afspelen met de squeezebox maar staat in het scherm van de squeezebox naam2.wav.mp3. Als ik mp3 verander in wav of flac kan ik het nog steeds afspelen via VLC maar is het bestand in de squeezebox niet meer zichtbaar in de afspeellijst.

muman
 
Het is de bedoeling dat je het bestand upload naar www.zippyshare.com, zodat ik het daarvandaan kan downloaden. Dan kan ik het bestand bekijken ;)
 
ok, ik snap het, dan moet ik daarna weer een link hier plaatsen?

Ik heb inmiddels ontdekt dat als ik rechtstreeks dubbelklik op de link er een window van VLC komt met de vraag afspelen of opslaan. de naam is dan 'data01.mp3' en de titel in de tags is dan '6453427-track01.wav.mp3' en 112kbps. (houdt niet over!) waarom zou wav erin staan? dus gewoon een mp3 bestand verstopt in een .ps bestand?
 
Geen idee waarom dat bestand zo raar in elkaar zit.
Maar je kunt de link inderdaad hier plaatsen, alleen 112 kbps is niet heul veul...
 
erbicom
ik stop ermee. het is gewoon een mp3 bestand. ik heb een link van twee regels lengte die verwijst naar dat bestand. en met VLC kan ik het opslaan. Ik was door de extentie wav in de tag titel in de veronderstelling dat het een ongecomprimeerd bestand was.
Op de een of andere manier werd het pas een .ps bestand nadat ik het op een andere manier wilde opslaan. Ik snap nu ook niet meer wat ik eerst heb gedaan waardoor het .ps werd.

bedankt voor het meedenken.

Muman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan