netwerkkaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Berichten
39.053
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.1
Office versie
Mac heeft geen office
Hoi,
Vandaag een schone installatie gedaan van win2k pro nl.
Bijna alles werkt perfect geen vraagteken in de hardware,
Alleen mijn 2 netwerkkaarten werken niet.
ik kan wel een ping uitvoeren en dat werkt maar naar het www wil deze niet.
Wat zie ik over het hoofd....
 
Een schone installatie van Windows gedaan? Ook eerst de harde schijf geformatteerd?
Dan ben je alles kwijt. Dus moet je ook alles opnieuw installeren;
Windows, (MS cd/dvd)
Moederbord hardware drivers (de cd die bij de pc of mobo hoort)
Videokaart (cd die er bij hoort).
De eigen drivers van windows werken niet altijd goed...
Al je tooltjes en utilities (java, flash, een pdf reader, quicktime, firewall, anti virus enz enz)

Alternatief is dat je via een andere pc de drivers opzoekt en downloadt (bv to usb) en daarmee de juiste drivers installeert.
Doe de netwerkkaart drivers eerst want dan werkt je internet weer en kun je direct downloaden en installeren.
Voordat je internet weer op gaat wel eerst de firewall en de malware scanners updaten/installeren...

Hoop voor je dat je probleem daarmee is opgelost
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord maar dat heb ik dus allemaal gedaan.
En nu werken de netwerkkaarten niet....

of wil je dat ik alles weer opnieuw doe?
 
Nee natuurlijk niet, wilde zeker weten dat de drivers en alles ook opnieuw... enz.
Als de netwerkkaarten een goede driver hebben, dan moet je het zoeken in de instellingen.
Denk bv aan netwerk instellingen (werkgroep!) en subnet maar ook dat heb je waarschijnlijk al nagekeken.
Als het met de oude installatie goed werkte en nu niet denk ik toch dat je ergens een instelling over het hoofd hebt gezien?

Maakt je internet-pc deel uit van het bestaande netwerk waar ook de net geinstalleerde pc in zit?
Dan zou je kunnen kijken of je de netwerk hardware instellingen naast elkaar kunt leggen?
 
Laatst bewerkt:
Het is een stand alone pc en via ipconfig zie ik een intern windows ip dus niet een 192 maar een 169

zowel met de ingebouwde aansluiting als met een pci kaartje.
zelfs de orginele drivers weggehaald bij lenovo ( het is een ibm )
 
.. een 169.x.x.x ip-adres krijg je als er (op de een of andere manier) DHCP niet goed werkt.
Probeer eens een vast ip-adres in te vullen in het subnet van je lokale netwerk, bijvoorbeeld eindigend op .253
Natuurlijk standaard-gateway en subnetmasker goed invullen, conform wat er bij andere pc's in je netwerk staat.

Tijs.
 
bedankt voor de reactie.

Maar het probleem is net in de chat opgelost.
De dhcp van mijn router zat vol.
deze uitgebreid en het werkt.

bedankt iedereen voor het meedenken en oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan