geen internet Ziggo op vaste computer, wel op de draadloze laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Berichten
363
Op onze vaste computer doet internet het niet,maar op de draadlozelaptop van min dochter via de router wel. Waar kan dit mee te maken hebben en hoe kan ik dit oplossen?
Dank, sitas
 
ja, stekker modem eruit gedaan

daarna weer aan,net met Ziggo gebeld, kon ah kabeltje liggen heb ik bekeken, niets mee aan de hand. Kangaan bellen met een 0900 servicenummer, zucht...
Hoop hier nog een tip te krijgen..
 
Op de vaste PC, gaat de kabel rechtstreeks vanuit het modem naar de PC?
Welk modem heb je?

Graag wat uitleg, heb je overigens ook telefonie van Ziggo?
 
net 25 min gebeld met helpdesk a 65 eurocent pm

resultaat: kabel werkt goed, kabel nl rechtsreeks van router in laptop gedaan, dan gewoon internet.
Verder werkt alles alleen wordt eea niet goed doorgegeven.\kabel loopt van router rechtsreeks naar computer. Zouaan netwerkkaart kunnen liggen volgens hen.Hebook telefoon en televisie via ziggo. Alles werkt goed, er is dus iets mis met de computer zelf. Misschien door updates die er gedaan zijn volgens hen? Advies was om automatische updates uit te zetten. Deze vraag zal iknog in een apart item stellen want ik dacht altijd dat dit juist goed was.
Advies nu is: via systeemherstel instellingen terug te zetten en kijken of eea dan is hersteld...
Bedankt voor het meedenken
 
Nog even antwoord op mijn vraag of je ook telefonie van Ziggo hebt graag ;-)
 
Dan hoef je voortaan geen duur 0900 nummer te bellen maar gewoon gratis nummer 1200 !!

Even overheen gelezen, sorry !!
 
Samenvattend: Je hebt een draadloos probleem op je pc, want bedraad werkt het goed.
Hierbij gaat de helpdesk UPC je niet kunnen helpen, inderdaad.

Het zou handig zijn als je vermeldt
a. Welke draadloze netwerkkaart het betreft (merk + type; kijk ook in Apparaatbeheer).
b. Of je wel een verbinding krijgt (in de sfeer dat er staat: Verbonden) op het draadloze netwerk-icoon op je pc.
c. Welke drivers je hebt gebruikt
d. Welk besturingssysteem er op je pc draait. Vermeld (bijv.) Windows 7 32-bits, Windows 7 64-bits, Windows XP, Windows Vista 32-bits, Windows Vista 64-bits etc.

Tijs.
 
gratis nr 1200 kon mij niet verder helpen, verwess mij naar het 0900 nummer,maar

internet doet het nu weer na systeemherstel. kennelijk zat er toch iets in een update van microsoft van gisteren. Is het nu wel of niet slim deze updates uit te schakelen?
 
ja dnties UPC zal hem ook niet kunnen helpen
TS heeft een abo bij ZIGGO namelijk;)
 
@Bertus: Ik had niet goed gelezen wat de provider is. Gelukkig was de boodschap duidelijk. :thumb:

Tijs.
 
bedankt, en

wat is jullie advies mbt het al dan niet updates automisch inschakelen?
Groet, sitas
 
hallo Sitas,
d.d. 15-12-2011 hetzelfde probleem, alleen na 4x opstarten of een tijd wachten (?)
wil mijn internet wel goed gaan. diverse keren hetzelfde als jij hebt.
heb hier nog geen mooi antwoord op gezien, wacht af ;-)
grtjes
 
bij was het opgelost door systeemherstel

Dus misschien kun je dat ook proberen?
 
ik heb alle hdd's en alle pci e.d. kaarten losgehaald, pc grondig gestofzuigd, en alles opnieuw gemonteerd,......na enig herschikken van de hdd's werkt alles weer perfect ( gelukkig)

bedankt voor het meedenken, :thumb:

grtjes:thumb::D

harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan