Nieuwe alround familie computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

helptuv

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Berichten
11
Mijne heren,en wellicht ook dames.

Ik ben al even aan het zoeken naar een andere pc. Deze is denk ik een jaar of 5 oud. Hij draait nog lekker hoor. Maar de schijven zijn eigenlijk te klein en zo nu en dan heb ik een blauw scherm. De bedoeling is deze opnieuw te installen en op zolder te zetten. Zodat pa ( ik dus) een pc tot beschikking heeft zodra de rest in gebruik is. (dagelijkse kost) Tenslotte moet het werk zo nu en dan wel doorgaan.

IK heb wat info gevonden hier en daar. Op sommige forums wordt van je verlangd dat je aardig kan meepraten alvorens je een vraag stelt. Ik kan dat niet, en haal al "mijn wijsheid" van het internet af.

Ik zoek een pc die zowel een shooter kan draaien ( voor mezelf :cool:) en al het andere voor de familie kan ( 2 dochters en 1 vrouw) Daarnaast alles wat een familie pc moet doen. Internet, licht gamewerk, mail, homevideobewerking, download en brandwerk ect ect.

IK dacht zelf een ssd schijf voor besturing, ik heb me laten vertellen dat hij dan supersoepel draait. En een TB schijf voor opslag. IK schrijf daarnaast alles weg op een extern station op het netwerk.

Ik koop liever iets wat langer meekan, dus daarom de overkill aan werkgeheugen. Mocht mijn samenstelling nergens op slaan hoor ik dat graag. Maar ik word best opgewonden van extra kracht. :)IK heb deze cofiguratie bij een online winkel gedaan. IK heb een standaard set aangepast.....denk ik. :p Ik schrijf de naam niet op van de winkel, weet niet of dat mag. De assemblage zegt genoeg. ;)

Hieronder mijn winkelkar.

Behuizing 367959 - Cooler Master CM 690 II Advanced Geen Voeding, Zwart
Voeding 705995 - Seasonic M12II-620 Bronze 620 Watt, 20+24 Pins
Processor 963741 - Intel Core I7 2600K 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Processor Koeler 353794 - Scythe Mugen 2 Rev.B
Moederbord 968718 - MSI H67MA-E45 (B3)
RAM-geheugen 950992 - Corsair Vengeance 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart 869798 - Asus Radeon HD EAH5750 FORMULA 1024 MB
Harde schijf 259172 - Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
SSD 1026017 - Intel 320 Series Retail 120 GB, S-ATA II / 300, 130 MB's, 270 MB's, 2,5 Inch
Rewriter 1032148 - Samsung SH-S222AB S-ATA, OEM, Zwart
Cardreader 332828 - HP 22-in-1 Media Card Reader Zwart
Assemblage 10479 - Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie

Kan iemand met verstand van zaken zijn licht hierop laten schijnen? En hoe is de ervaring met het online kopen van een pc? Ik kooop meestal lokaal, maar daar bellen ze op als hij klaar is. Wat soms gerust 3 weken duurt. En het advies in de winkel wisselt zomaar 250 euro per persoon.

Alvast bedankt. Tuv.
 
Bertus, dank voor bijzonder snelle reactie.

Het gaat mij in eerste instantie niet om een pc te scoren die aan mijn eisen voldoet en daar zo min mogelijk voor te betalen. Alle waar is naar zijn geld, zegt mijn moeder altijd.

Hieronder de link naar mijn karretje.
http://www.salland.eu/basket/0/winkelmandje

Ik zit hier nog onder de duizend. IK stel ze ook wel eens samen van 1300. Maar dat zegt denk ik meer over mijn kennis dan over mijn budget. :)

Dus daarom plaats ik hier deze keuze met de bedoeling die te laten keuren/aanpassen door wat mensen met kennis.

Uiteraard bedankt voor je link. Winkel kende ik niet. Ga daar zeker even neuzen.

Tuv.
 
Hierbij mijn duit in het zakje:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[7517]=1&product[398080]=1&product[394013]=1

Met bovenstaande pc kun je in ieder geval de komende jaren goed vooruit. De processor is één van de sterkste die er momenteel zijn, aangevuld met een HD6870 videokaart van AMD (goed genoeg voor zware spellen van nu, en in de toekomst kan ie ook nog aardig wat hebben).
Aangevuld met een 128 GB SSD van Samsung (830 serie), stuk sneller dan Intel 320 SSD's (uit je Salland winkelmandje). Zie review: http://nl.hardware.info/reviews/2426/samsung-830-ssd-serie-review

Je had zelf de CM690II Advanced kast gekozen, ik heb er de CM690II Basic in gezet omdat het enige voordeel van de Advanced kast een 3,5 inch hotswap bay is, en ik geloof niet dat je die gaat gebruiken.
Voor de rest een 2TB harde schijf, een blu-ray brander, een stille processorkoeler.
De winkel zet het in elkaar voor je, Windows 7 Home Premium wordt meegeleverd maar moet je zelf nog installeren.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, zo leer je weer verder. Ik klik raak wat lekker klinkt. Dank je voor het aanscherpen.

Ronald, mis ik niet het werkgeheugen? Of zie ik iets over het hoofd?
 
Aangevuld met een 128 GB SSD van Samsung (830 serie), stuk sneller dan Intel 320 SSD's (uit je Salland winkelmandje). Zie review: http://nl.hardware.info/reviews/2426/samsung-830-ssd-serie-review

QUOTE]

Inderdaad , aardige verschillen. Had zoiets nooit gevonden. Ik dacht eigenlijk dat ik me daar geen buil aan kon vallen.

Lees ik nou goed dat er een set bijzit om (deze) je pc instellingen van station C over te zetten zonder die opnieuw te hoeven installeren?

Dat zou dan betekenen dat ik later deze pc kan upgraden (schijf is te klein) en boven kan zetten zonder alles opnieuw te moeten doen. En dat alles verder draait zoals hier nu het geval is? Dat zou niet verkeerd zijn. Gezien deze al een tijdje meedraait en dus aardig 'alround' is geworden.

Tuv.
 
Ik weet niet waar je dat leest, maar ook al zit dat er bij: ik zou je aanraden een verse installatie te doen. Al die overzet oplossingen zijn nooit 100% vlekkeloos, en overnieuw beginnen met Windows kan nooit kwaad, mits je maar zorgt dat je al je programma's die je gaat gebruiken weer kunt installeren.

Edit: ik lees in het artikel dat er een stukje software bij zit die je OS optimaliseert voor gebruik van een SSD. Daarvoor moet je dus wel eerst een schone Windows installatie doen!
 
Oke, das duidelijk. IK hoopte een berg werk te besparen.

En Ronald, het werkgeheugen. Zie ik iets over het hoofd of ben je die vergeten?

Ik ga dinsdag weer verder aan dit project. Duty call's

Tuv.
 
Hai, kids liggen en ik heb nog ff wat tijd over. Pakjesavond was top, nu verder aan kado voor pa. lol

Ronald, ik heb wat vragen voor ik deze definitief maak. ( kan ook 1 januari worden ivm ....)

8 Gb werkgeheugen is top? 16 is overdreven? Niet dat ik perse wil opscheppen over dat geheugen met oud en nieuw :p Puur uit willen weten.



Deze winkel geeft 1 jaar garantie, andere winkel 3 jaar. Onzin om langer te hebben? Of is het zo als het stuk gaat dat het toch altijd eigen schuld is?


Blue ray brander echt nodig? Ik brand vaak dvd. (Maar ben niet thuis in Blue ray) Ik ben snel overgehaald hoor. :cool:

Even over die ssd schijf. Heb ik het juist om daar alleen besturing op te zetten en al het andere op de 2tb schijf? Ook eventuele spellen enzo?

Bij deze pc werd aangeraden (lokale winkel) om extra ventilatoren in kast te zetten. Zitten die al in nieuwe kast of is dat niet (meer ) nodig? Of was dat in deze ook al niet nodig? Hij draait namelijk de hele dag door in de huiskamer. Ik zit niet te wachten op extra geluid.

Alvast weer bedankt voor je tijd en antwoorden.

Tuv.
 
Inderdaad, 8 GB werkgeheugen is top. Eigenlijk is zelfs dat al overdreven, maar de prijzen van geheugen zijn nu zo laag dat het slechts enkele euro's meer kost dan 4 GB, dus waarom niet?

En die garantie, tjah.. Je krijgt 1 jaar garantie op de assemblage, dat is bij andere bekende winkels (4launch, alternate, salland) hetzelfde, tenzij je meer betaalt. Is alleen niet nodig, je bent dan een dief van je portemonnee. De onderdelen zelf hebben bij elke winkel dezelfde garantie aangezien deze door de fabrikant bepaald wordt.

Een blu-ray brander is niet nodig, maar wel de toekomst. Daarnaast speelt/brand ie ook gewoon normale dvd's, en om een beetje future-ready te zijn is het natuurlijk nooit verkeerd om in 1 keer klaar te zijn. Je geeft nu toch al veel geld uit, dan kun je het maar beter in 1 keer goed doen.
De SSD kun je inderdaad het beste gebruiken om Windows + veelgebruikte programma's (office, photoshop, games) op te zetten, deze starten sneller op, levels in spellen laden sneller, Word staat in een halve seconde voor je neus etc.
Voor de opslag van muziek, films, Office bestanden, afbeeldingen etc kun je de normale harde schijf gebruiken: de SSD biedt hierin weinig meerwaarde en heeft veel minder opslagruimte.

Een extra ventilator in deze kast is overbodig: er zijn er al 2 geinstalleerd (vooraan en achteraan). De hardware die er in gaat zal niet heel erg veel hitte produceren, dus 2 ventilatoren is goed genoeg. Een derde installeren gaat hoogstens 1 of 2 graden schelen, maar levert wel meer herrie op.
 

Winkelmandje ziet er zeker niet slecht uit maar de I7 is wel wat over de top, voor meer dan 100€ minder heb je de I5 2500K die maar een ietsje minder presteert(bijna niet te merken, zeker bij het gamen niet). En dan kan er iets meer gespendeerd worden aan de grafische kaart. Bv de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC met de 560GTX videochip
 
Laatst bewerkt:
Klopt, voor gaming is een i7 2600 overdreven. Als je nou ook de openingspost had gelezen, had je ook kunnen zien dat het gaat om een all-round familie pc die eigenlijk overal goed in moet zijn en dat de komende jaren ook moet blijven. Dan kom je al snel aan bij een i7.......
En die GTX560 presteert redelijk gelijk aan een HD6870, maar ook dat lijkt me niet relevant omdat het om lichte games gaat.
 
Laatst bewerkt:
Top jongens. IK denk dat deze winkelkar hem gaat worden. Ik moet nog even wat afwachten alvoren ik bestel.

MartensW, is inderdaad een mooie kaart. Maar volgens de 4 recenties die er onder staan maakt hij in ieder geval meer herrie dan de kopers dachten. Ik heb er nu trouwens een zonder ventilatoren. (ATI radion x1650 series) voor zover ik in mijn pc terug kan vinden.

Dank voor jullie inzet. Ik ben weer wat wijzer geworden.

Tuv
 
Ik moet helaas even wachten op 2012;), gelukkig staat dat voor de deur. Mocht deze het echt begeven moet ik op de laptop verder. Hoop van niet, want er gaat niks boven dit toetsenbord, muis en heerlijk grote scherm.

Ik ga der vanuit dat over 3 weken de bovenstaande winkelmand nog actueel is. En dat er op dit moederbord wel een firewire aansluiting zit(zal eens kijken of ik dat zelf kan vinden). Was net begonnen aan mijn oude HI-8 filmpjes.

Tuv


Edit: Als ik onderstaande afbeelding bekijk, zit er geen stekkergat in met afgeronde hoeken aan één kant. Hier kan niet mijn firewirestekker in ?

ASUS_P8H67-V_pro_3_0_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee dat is super. Ik heb nog een hoop van die bandjes liggen die op dvd en schijf moeten. Zet ik er voor dat geld wel zo een kaartje in.

Dank, Tuv.
 
Beste, ( Ronald89)

Is er sind mijn vraag nog iets schokkends gebeurd in pc land? Of kan ik deze samenstelling met een gerust hart gaan bestellen?

Is alles dus nog up to date, of is er een (kleine) aanpassing nodig?
Dan kan hierna het topic op 'opgelost ' gezet worden. Zag ik in mijn mail.

Met dank.

Tuv.
 
Hai. Pc is top. Stil,megasnel en compleet. Ook winkel was top. Netjes afgewerkt met mooie kabels van binnen, vakwerk. Alles in grote doos geleverd. Top.

Dank voor hulp.:thumb:

Tuv.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan