Na Windows 8 installatie weer terug naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorken

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Berichten
31
Hallo Iedereen,

Ik ben van plan om op mijn Windows 7-PC, Windows 8 Developers Preview uit te testen.
Kun je over Windows 8 (i.v.m Uefi startmodus) weer op nieuw windows 7 installeren?

(De tip over virtualbox heb ik niet nodig, werkt niet!!)

Alvast hardstikke bedankt!
Groetjes Joren
 
Het beste wat je kan doen is is windows8 developer op een nieuw aangemaakte partitie te installeren. Of eventuuel een tweede HD inbouwen. Als je windows8 Deveveloper op dezelfde partitie gaat installeren waar windows7 op geïnstalleerd staat, kun je achteraf niet meer terug.
En ik zou nog een paar maandjes geduld hebben, dan verschijnt de Windows8 Béta versie.
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Je zal vanaf een Windows 7 DVD moeten opstarten en dan een aangepast installatie doen, zodat je de Windows 8 partitie kunt formatteren.
 
@seniorke
Waarom kan het niet met developers preview dan en straks wel met de béta?
Thanks voor je antwoord iig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@crash
Dankjewel voor het verwelkomen en antwoord! :)

Zou het ook kunnen met ''Windows 7 Blue Lighting, Spike 2011'' installatie?
Die start namelijk meteen op (zonder opties ,upgrade' & ,schone installatie') en behoud dus ook de bestanden in het mapje Windows.old (volgens mij upgrade).

Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@seniorke
Dus als ik bij schijfbeheer een partitie maak (D schijf) van ongeveer 40 gb, kan ik hem naast w7 installeren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom kan het niet met developers preview dan en straks wel met de béta?

Je zou ook de vraag kunnen stellen wat is het verschil tussen de developpers versie en de Béta versie.
de developpers versie is eigenlijk bestemd voor ontwikkelaars. Waarom heeft Microsoft de developper versie beschikbaar gesteld voor het publiek?
Microsoft heeft in het verleden ervaren met de windows7 developper versie, dat die al werd aangeboden via Torrentsites , met de nadelige gevolgen erbij voor wie deze gedownload en geïnstalleerd had. Binnen een paar maanden verschijnt de Béta versie , net zoals de béta versie van windows7 RC verschenen was.
Van zodra de officiële full versie van windows8 op de markt verschijnt, zal de Béta versie ook automatisch op je computer verwijdert worden. Wie Windows8 gaat installeren over windows7 zal dus zonder besturingssysteem op zijn computer zitten.
 
Inderdaad wc2wc, dat klopt.

Maar ik heb ook al op een paar forums gelezen , dat sommigen windows8 op dezelfde partitie als hun huidige windows hadden geïnstalleerd. Dan wilden ze windows8 terug verwijderen en hadden geen besturingssysteem meer op hun computer.
 
Je moet 2 besturingssytemen natuurlijk niet op dezelfde partitie installeren , dat gaat niet
 
Je moet 2 besturingssytemen natuurlijk niet op dezelfde partitie installeren , dat gaat niet

Ik heb nu dit probleem aangezien ik dit pas achteraf lees kan ik nu nog op windows 7 zonder mijn bestanden kwijt te zijn?
Ik heb namelijk nog wel een back-up (die ik gisteren heb gemaakt)
 
Laatst bewerkt:
Welke backup heb je ?
Heb je die gemaakt met windows -( systeem backup )- of een ander programma ( acronis/norton enz )
 
Wat wil je dan precies ; je hebt je bestanden toch terug ?
 
Heb je de info op de pagina van de link gelezen en het filmpje gekeken ?

Heb je een systeem backup gemaakt ? met de door windows aanbevolen instelleingen ( met systeemkopie)

Zo ja dan kun je met de windows7 dvd opstarten en een systeem kopie/backup terugzetten op de partitie waar jij win7/win8 hebt geinstalleerd.
 
Hallo Iedereen,

Ik ben van plan om op mijn Windows 7-PC, Windows 8 Developers Preview uit te testen.
Kun je over Windows 8 (i.v.m Uefi startmodus) weer op nieuw windows 7 installeren?

(De tip over virtualbox heb ik niet nodig, werkt niet!!)

Alvast hardstikke bedankt!
Groetjes Joren



Hoi,

Heb je dit gelezen? : http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/apps/br229516 (Hier kan je de Developer Preview ook downloaden)

Er staat het volgende ''Note: You can't uninstall the Windows 8 Developer Preview. To go back to your previous operating system, you must reinstall it from restore or installation media''

Door de Windows 8 bootloader kan je hem niet verwijderen. Ik had Windows 7 en had op een andere partitie Windows 8 geinstalleerd. Als je die partitie dan formatteert krijg je als je je pc opstart een Bsod. Dus je moet via een Windows installatie dvd alle partities waar Windows op is geinstalleerd formateren.
 
Laatst bewerkt:
Gio , dat is gedeeltelijk juist

Als je ze beide op hun eigen partitie zet kun je vanuit windows 7 de partitie met win8 formateren en win7 weer opstarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan