Ziggo Wifi-Modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannibal392

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Berichten
38
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje een Cisco EPC3925 wifi-modem. Nu heb ik al ongeveer 3 maanden geleden deze wifi-modem laten veranderen in een ´gewone´ modem door een medewerker van Ziggo. De reden waarom ik dit heb gedaan, is omdat ik graag twee routers in één netwerk wou hebben. Nu zijn daar uiteraard geen problemen mee, want het gaat om iets anders.

Vraag: Als ik om de een of andere reden mijn modem moet resetten, wordt het dan weer een wifi-modem? Of blijft het gewoon nog steeds een ´gewone´ modem?

De reden waarom ik dit vraag, is omdat ik geen zin heb om (eventueel) bij een reset steeds een medewerker van Ziggo moet contacteren. En het weer in een ´gewone´ modem moet laten veranderen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~
 
je komt toch weer bij de medewerkers terug als je terug gaat naar fabrieksinstelling.
Om dat te voorkomen kun je een andere provider opzoeken bijvoorbeeld een adsl of....
 
Waarschijnlijk heeft de monteur alleen het wifi gedeelte uitgeschakeld. Dat kun je zelf ook op de configuratiepagina.
 
Waarschijnlijk heeft de monteur alleen het wifi gedeelte uitgeschakeld. Dat kun je zelf ook op de configuratiepagina.

Nee, hij heeft het meer dan alleen uitgeschakeld. Het klopt inderdaad dat ik het zelf ook kan uitschakelen, maar dan is het nog geen ´gewoon´ modem. Doordat ie het nu in een ´gewoon´ modem heeft veranderd, kan ik nu geen eens meer het router gedeelte benaderen (niet dat dit het probleem is, want dit wilde ik juist). En daarvoor probeerde ik het zelf uit te schakelen en toen kon ik nog wel het router gedeelte benaderen. De Ziggo medewerker doet het dus via een hele andere manier. Hij heeft het in Bridge-modus gezet, iets wat ik dus zelf niet kon doen.;)

Is het nu duidelijk?:p

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~
 
Hoi !

Er is gewoon DHCP uitgezet !

Greetz,

Harry.
 
DHCP staat dat alleen maar aan voor het wifi gedeelte?
Hoe krijgen de vier ethernet poorten op de modem/router dan hun adres?
 
Ik denk dat men het hier niet helemaal begrijpt.:)

Nee, kijk: de Ziggo medewerker heeft ervoor gezorgd dat het écht een 'gewone' modem is geworden. Gewoon een modem zoals ik eerst had, genaamd: de Ubee EVM3200 modem (geen wifi modem)! Dus het was een wifi-modem. En nu is het een échte 'gewone' modem, zoals ik eerst had.

Wat dus nou mijn vraag is: Indien de modem gereset wordt, veranderd het dan weer terug in een wifi-modem of blijft het dan nog steeds een 'gewone' modem. En nee, er is helemaal geen DHCP omdat het nu écht een 'gewone' modem is geworden.

Ben ik nu eindelijk duidelijk?:p

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~
 
Hoi !

Je maakt van 'n router een modem door de DHCP uit te zetten !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan