Internetverbinding traag/corrupt op maar 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

MsDoubtfire

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
4
Ik heb pas een splinternieuwe budget pc gebouwd. Hiervoor stond op deze plek een oudere computer met windows xp. Ik heb een zyxel router, met een wireless accespoint en 2 computers bedraad aangesloten. Dit heeft altijd perfect gewerkt, maar na het installeren van de nieuwe pc kwam ik er achter dat het internet niet goed werkt. Op de andere pc werkt het nog prima.

Op de nieuwe pc, maakt windows wel verbinding met internet via de onboard Realtek Gigabit Family controller. Het internet is alleen ontzettend traag. Ik heb gepinged naar mijn modem, gateway etc. en zag dat er wat packetloss was. Ik heb de kabel verwisseld met een nieuwe, maar ook dat hielp niet.

Voor de rest heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd voor de Realtek Controller, een andere poort op mijn modem geprobeerd, maar ook dit mocht niet baten. Zowel bij Chrome als Internet Explorer heb ik het probleem.

Herkend iemand dit probleem? Ik weet echt niet meer waar het aan kan liggen.
 
Laatst bewerkt:
zit er een router o.i.d. ertussen ? Zo ja, probeer dan eens zonder ..
 
Hoi,
heb je die pc zelf in elkaar gezet? Gezien je vraag in de hardware-sectie vermoed ik dat er toch dat het e.e.a. mis is gegaan. Heb je ook de chipset-driver geïnstalleerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan