720p (mpeg2) op dvd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jospen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Berichten
174
Hallo, vraagje;

Heb hier en daar al wat gezocht....maar ben er nog niet uit.

Heb een HD camera die mij voorziet van 1080P AVCHD (.mts) files.
Nu wil ik met software (denk aan bv Adobe Elements) de films bewerken en er één filmpje van maken.

Uiteindelijk ben ik van plan om hem op 1080P te laten, en eea via de hardeschijf naar m`n full-had tv door te zetten. Zonder kwaliteitsverlies.

Maar....

Er zijn mensen in mijn omgeving die alleen nog een dvd-speler hebben, vandaar m`n vraag;

ik ben wat aan het testen met AVS Videoconverter en denk er sterk aan om de AVCHD files te converteren naar MPEG2. Als ik kies voor de 720P (hd) variant is de bestandsgrootte goed te doen. (een uurtje is ongeveer de limiet voor een 4,7 gb dvd. Ca 75 mb per minuut)

Puur op het zicht vind ik namelijk de kwaliteit van de pmeg2 in 720P stand prima,
één stapje terug in kwaliteit is echt stukken minder (MPEG2 DVD-kwaliteit.)


Wat zijn jullie ervaringen?

Zijn er mensen die HD materiaal ook op dvd branden?

Ben erg benieuwd.

Al is het alleen al omdat ik een nieuwe pc heb en hoop dat die het aankan :)

THANX
 
Laatst bewerkt:
Dat zullen er weinig zijn, immers DVD is nooit bedoels voor HD. Denk alleen maar aan de beperkte opslagruimte.
Ik begin er niet aan, teveel gedoe. HD gaat gewoon op een USB stick/harde schijf.
 
tja...gedoe

Helaas zijn er mensen die zoals gezegd alleen een dvd-speler hebben, dus vandaar dat ik dat OOK zou willen.

Ik zie om me heen in ieder geval aardig wat mensen 720P gebruiken ipv 1080P ivm de mindere bestandsgrootte.

Maar los van of jij het zou doen of niet?

Denk je dat het wel de beste variant is dan?
Ik heb het over een filmpje van max 45 minuten (eigen beelden van de kleine bv)

Thnx
 
Als je HD video op een DVD wil branden kun je 'm alleen als data-schijf gebruiken, d.w.z. dat je de bestanden alleen via een computer kunt afspelen. Vanaf een DVD speler direkt op een TV afspelen kan alleen met SD Video (PAL, 720 x 576). Je maakt dan een DVD-Video.
Je kunt een DVD wel gebruiken om daar (ik geloof max. 20 minuten) HD video op te branden, die af te spelen is op een Bluray speler.
 
mmmm, nooit geweten

dus kort samengevat;
Ik kan alleen maar kiezen voor het dvd-formaat...dan maakt ie dus ook die Video-ts en audio-ts map aan?
Da`s jammer, die kwaliteit was stukken minder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan