beste stem/voice bewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

colorado_rain

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
Berichten
362
ik wil een programma kopen . dat het beste is voor alleen stem bewerking

echo / dubbel klinken enz...

als zijn er zat gratis maar die werken niet naar het zin
gaarne info

gr harry
 
Cool Record Edit Pro. Ik heb het bestand voor het serienummer. Dan moet je me alleen ff mailen. Dan stuur ik het serienummer door.
 
Cool Edit Pro is inderdaad een simpele oplossing, maar het heeft flink wat beperkingen in de soundprocessing, dat houd in dat de sound die er uit komt wat plat is.
De Berhinger FX apparaten zijn goedkoop en leuk, maar niet om na bewerking te doen, maar realtime bewerking en dan heb je weer minder mogelijkheden.

Cubase 5 (wel duur) is een goede oplossing, is een compleet DAW en Recording software pakket en levert ook standaard hele goede VST plugins mee, zoals Vocoders (stem vervormer), voiceFX etc.
 
Muziek heeft dynamiek: lage volumes en hoge volumes (ook wel passages genoemd), met een goede sound processing, is de dynamiek erg goed, dus levendige muziek, maar wanneer het voor dance gebruikt word, komt er een hele vette sound uit, als je een goede sounprocessing hebt, cool edit pro heeft niet de capiciteit om een vette sound uit te sturen, deze blijft wat vlak.
Als je een bestaand nummer is cool edit pro afspeelt of in cubase, merk je zeker het verschil, bij cubase is de muziek veel voller en aansprekelijker dan bij cool edit pro. Daar heb je het gevoel alsof het echt uit de pc komt, terwijl je bij cubase het idee hebt dat het nummer live word gespeeld voor je neus.
 
Yess TSound jij bent de eerste persoon die ik spreek welke bij de "happy few" hoort die het verschil in sound processing van het algoritme door het software kan horen.
Ik wist dat het beweerd werdt dat ze bestaan maar ben er nooit één tegen gekomen. Helaas hoor ik (net als bijna iedereen anders) het verschil niet.
 
Yess TSound jij bent de eerste persoon die ik spreek welke bij de "happy few" hoort die het verschil in sound processing van het algoritme door het software kan horen.
Ik wist dat het beweerd werdt dat ze bestaan maar ben er nooit één tegen gekomen. Helaas hoor ik (net als bijna iedereen anders) het verschil niet.

Nu heb ik ook het geluk dat ik tot de happy few hoor die een vrijwel absoluut gehoor heeft.
Ik kom zelf uit de professionele audio en studio wereld, vandaar dat de verschillen voor mij goed hoorbaar zijn. Daarintegen, als je een goede soundprocessing gebruikt, komt je nummer ook uit gewone speakers goed naar voren. Ik heb wel een aantal voorbeelden liggen van goede en mindere soundprocessing, dus als je het eens wil horen, doe me een berichtje en ik stuur ze naar je op.

Ontoppic, de TS geeft aan opzoek te zijn naar een goed (beste) voice bewerkingsprogramma. Dus mogelijkheden en kwaliteit zijn belangrijk. Cubase 5 is hiermee een veel betere optie dan cool edit pro, omdat je VST plugins kunt gebruiken en dus ook verschillende bewerkers kunt gebruiken ipv alleen de vast gebakken tooltjes in het programma (zoals cool edit pro).
 
In Cool edit (Audition) kun je ook VST plugins gebruiken..
 
Klopt, maar het schijnt nogal wat handelingen te kosten om deze werkend in Cool Edit Pro te krijgen, en dus weer een drempel te hoog om deze software te gaan gebruiken, mede om het feit dat, zoals ik al zei, de nummers veel fletser klinken als in cubase e.d.
Gisteren nog een test gedaan met de band waar ik in speel: fruityloops, ableton en cubase. In allemaal hetzelfde instrument, met hetzelfde geluid ingeladen, via de zelfde geluidskaart op dezelfde speakers aangsloten. Gevraagd welk geluidsje ze het mooiste vonden (kon er maar 1 zijn omdat ze dus hetzelfde waren), toch vonden ze die van ableton mooier dan van fruityloops, toen ik tussen cubase en ableton wisselde, hoorden ze pas dat het gewoon hetzelfde geluidje was.
Als ik je een muziekje gaf en ik vroeg of ze in een slecht of goed algoritme zijn geproduceerd, kun je me het niet vertellen, ik ook niet direct ik moet wel even goed luisteren. Maar naast elkaar hoor je het verschil toch erg duidelijk.

Vooral als je je eigen sound en/of stem erg goed kent, merk je pas hoe flets je stem klinkt in mindere programma's, er zit bijna geen leven in lijkt het, alsof het rechtstreeks uit de computer komt, bij cubase is het net je tegenover jezelf staat als je het terug luisterd, veel meer leven en dynamiek.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan