Netwerk, XP home, XP Pro, en Win 7 mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
489
Ik heb sinds een paar dagen een laptop er bij.

Voorheen had ik een netwerkje waarin een laptop op XP home en een desktop op XP pro had draaien.
Herkenning van de pc's geen probleem en ook het delen van mappen en bestanden evenals overdracht geen probleem.


Nieuwe situatie is:
1 Desktop XP Pro bekabeld
2 Laptop XP home draadloos en of bekabeld
3 Laptop Xin 7 home draadloos en of bekabeld.

Desktop 1 en Laptop 2 zien elkaar en communiceren met elkaar.
Laptop 3 ziet enkel laptop 2 en kan daarvan ook lezen.

Desktop 1 ziet laptop 3 niet
Laptop 2 ziet Laptop 3 niet.
Laptop 3 ziet desktop 1 niet.

Ben al aardig bezig geweest om te proberen een netwerkverbinding te krijgen maar zie door de bomen het bos niet meer.....

Heeft iemand een (liefst simpele) uitleg what to do?
 
ik wil wel een uitleg geven ( simpel ) maar je hebt
2 computers uit de windows xp sirie een een computer uit de windows 7 sirie
Zie je het verschil Het zijn 2 verschillende windows versies die met el kaar moeten pakken
Dat gaat dus niet.

Aan windows 7 zitten namenlijk andere internet en netwerk mogenlijkheden dan aan windows xp (home/pro)
Probeer het gewoon met de windows xp computers en laat 7 er buiten

Zo ver ik weet is dit het beste..
 
Windows XP kan niet overweg met alle netwerk functie's van Windows 7, de truck is meestal de wachtwoord beveiliging uitzetten. In het netwerkcentrum naar geavanceerde instellingen voor delen gaan en daar "met wachtwoord beveiligd delen" uitschakelen. En uiteraard zorgen dat netwerkdetectie ingeschakeld staat.

Succes!
 
Roy.


Je hebt me een beetje op weg geholpen.
Ben nu zo ver dat de laptop met XP home de nieuwe met Win7 schijf D kan zien.
Win 7 kan zowel de desktop met XP pro zien, en de laptop met XPhome.
Van beide kan ik filmpjes afspelen, of ik tekst en sheets kan bewerken, heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Kan echter niet terughalen hoe ik dat heb ingesteld.

Waar ik nu tegen aan loop is dat ik met geen mogelijkheid de XP pro desktop in dit netwerk kan vinden, en hoewel de laptop de D schijf op de Win 7 kan zien krijg ik de melding dat ik wellicht geen geldige machtiging heb.

Geen idee hoe ik dat zou moeten of kunnen instellen.
 
Ben weer een stapje verder.
Inmiddels alle pc's eenzelfde naam gegeven.
Met de nieuwe Win 7 laptop kan ik alle gedeelde schijven en mappen op de XP laptop en desktop zien.
Ook kan ik filmpjes van beide afspelen, deze kopiëren en naar de Win 7 laptop halen.
Ook kan ik word, excel en andere bestanden van de XP laptop en desktop openen en bewerken.

Echter vanaf beide XP machines, zie ik de gedeelde map D op de Win 7 laptop wel, maar krijg nog geen toegang.

Op de Win 7 pc de instellingen in het netwerkcentrum zo ingesteld;
Netwerkdetectie ingeschakeld,
Bestands en printerdeling ingeschakeld,
Openbare mappen delen ingeschakeld,
Mediastreaming ingeschakeld,
Verbindingen voor het delen van bestanden ingeschakeld op 128 bitsversleuteling,
Met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld
Verbindingen met een thuisgroep door windows laten beheren.

De foutmelding die ik krijg wanneer ik probeer om vanaf de beide XP machines de D schijf te openen in verkenner luidt:
\\****-3\d is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt

Ik kom er maar niet uit.
 
Ben er inmiddels uit.
Schijnbaar staat windows 7 niet toe dat je schijven deelt.
Na er achter te zijn gekomen dat de bibliotheken wel bereikbaar waren vanaf de andere computers, en eens gekeken wat dit eigenlijk voor mappen zijn.
Daarna een map met al datgene wat ik wilde delen vanaf de D schijf en voila het werd zichtbaar.
 
http://social.technet.microsoft.com.../thread/024e69e9-71d2-4c36-b268-40842e60dd35/
go to control panel->system and security->administrative tools->computer management->shared folders->shares->right click->new share->newxt->select disk you wanna share->next->if prompted about security, press yes->type in share name->type in description if you want->customize permissions->add "everyone" if you dont allready have it added and give it full controll

this worked for me.

In case it doesnt work, go back to computer management and shares, than right clokc share you created and than proporties. Go to security tab and click advanced button. In permissions tab click change permissions, than "add" and than type in "everyone". Give it full controll and ayou should be set up for max possible seaaring.

This way you shear disk and all files in it's root.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan