sommige video's op internet niet af te spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
164
Ik ben al maanden op zoek naar de oplossing van het volgende. Ik kan bijna overal video's etc. afspelen op internet (Windows 7, Firefox), behalve op de site van de Vara, zoals alles bij DWDD. Ik heb inmiddels veel opnieuw geïnstalleerd en heb nu op mijn laptop staan: Adobe Flash Player 11.1.102.55, Silverlight Versie: 5.0.61118.0 en Quicktime. Op de website van DWDD zie ik alleen maar op de plaats van het videofragment een zwart vlak en rechtsboven het woord 'blokkeren'. Ik kan nergens op klikken. Kan iemand mij helpen?
Groet, Emma
 
Heb je een flash blocker geinstalleerd?
 
Heb je de site niet per ongeluk toegevoegd aan een ignorelijst of een blocklijst? Ik heb net even voor je gekeken, maar ik krijg gewoon netjes flashfilmpjes te zien.
 
Hallo,

Probeer dit eens: ga naar start, vervolgens klik je op microsoft silverlight, daarna op silverlight, dan op weergave en het eerste vakje aanvinken!

Succes!
 
Dank je wel, ik heb gekeken, maar jammer genoeg stond het al aangevinkt. Heb je misschien nog een idee? Zou het helpen als ik naast Firefox een tweede browser installeer?
 
Silverlight

Hoi 1957,

Ik heb zelf Inter Explorer 8 en bij mij werkt 't prima, maar daar heb jij niets aan!
Bij mij lukte 't eerst ook niet, er kwam een foutmelding.
Toen ben ik op een andere laptop gaan kijken, waar uitzending gemist wel werkte, hoe de instellingen bij Silverlight stonden en toen zag ik dat hokje, wat aangevinkt stond.
Als je bij Uitzending gemist DWDD aanzet, staan er ergens instellingen, heb je daar al eens gekeken, want uitzending gemist werkt alleen met Silverlight volgens de Vara.
Als je de instellingen niet kunt vinden, geef dan maar even een seintje, dan kijk ik even.
Krijg je, als je DWDD probeert een foutmelding? Zoiets als Error 4001 of Error 4003?
Zo te zien, heb je wel de nieuwste versie van Silverlight, dus daaraan kan het niet liggen.

Geluk,

Herman
 
Beste Herman,

Het rare is dat ik dwdd wel op uitzending gemist kan kijken, maar dat wil ik niet. Ik wel slechts korte stukjes van het programma kijken op de website van de Vara. Ik kan overal op internet video's bekijken, behalve op de website van de Vara. Raar toch?
Groet, Emma
 
Flash

Hallo Emma,

Nou snap ik je, ik heb gekeken op www.vara.nl en daar staan allerlei videotjes, die je kunt afspelen, teminste zou moeten kunnen afspelen.
Bij mij gaat dat, ze maken gebruik van Flash.
Heb je de laatste flash player geïnstalleerd?
Ik ga nu even kijken, hoe dat met eventuele instellingen daar zit!

Kun je het eerste videootje op de landingspagina (de 1ste pagina wel bekijken?)

Groet,

Herman
 
Laatst bewerkt:
Ja, versie 11,1,102,55. De eerste video kan ik ook niet zien. Overal verschijnt een grijs vlak en ik kan nergens op 'play' klikken.
Groet, Emma
 
flash

Hallo Emma,


Dat is de goede!
Ik ga nog wel effe snuffelen, maar direct eerst naar Milennium kijken!

Groetjes,

Herman
 
Wat aardig van je. Veel kijkplezier; ik stop er ook mee voor vandaag.
Groet, Emma
 
Beste Herman,

Ik heb alles nagelopen en ook DirectX opnieuw geïnstalleerd, maar het biedt allemaal geen soelaas. Ik begrijp er helemaal niets van. Zou Firefox opnieuw installeren nog een optie zijn?

Groet,
Emma
 
Player!

Hoi Emma,

Heb je ook IE8 op je laptop, zo ja, probeer die eens....
Heb je Flash Player al een keer verwijderd met het speciale verwijderprogramma voor Adobe flash player?

http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html


Heb je de nieuwste Java erop zitten (zal wel)
Heb je je laptop wel eens keihard tegen een muur gegooid? (grapje)
Het afspeelprogramma, dat de Vara gebruikt is WMV.
Ik snap er helemaal geen .... van!
Er zit op die site van de Vara ook nog een mogelijkheid, om die lui een mailtje te sturen, of zij een oplossing hebben.
Ergens moet er iets zitten, dat de zaak blokkeert, maar waar?
We zullen doorgaan.........

Groetjes,

Herman
 
Laatst bewerkt:
Beste Herman,

Ik kan je privébericht niet beantwoorden; weet niet hoe! Dan maar even zo. Alles wat je geschreven hebt, heb ik gedaan, behalve het destructieve gedeelte. Ook de Vara een e-mail geschreven, maar daar kreeg ik geen antwoord op.
Ik ga IE naast mijn Firefox installeren; kijken of dat wat uitmaakt. Ik hou helemaal niet van IE, maar wie weet is dat de oplossing. Hoewel ik er een hard hoofd in heb.

Bedankt weer voor alle moeite en het meedenken.

Groet,
Emma
 
Beste Emma,

't Schiet allemaal maar niet op zo!
Eerst maar eens IE afwachten en dan zal ik eens om me heen informeren, want ik wil het nu ook wel eens graag weten.

Groetjes,

Herman
 
Beste Herman,
Allereerst de beste wensen voor 2012.

Ik heb het met IE geprobeerd, maar ook daar kan ik geen video's afspelen. Ik zie alleen maar een wit vlak. Ik heb nu ook geen beeld meer op de site van Nieuwsuur. Zelfde omroep. Ik heb het vermoeden dat het ligt aan de instellingen van de flash-player, maar ik kan nergens vinden hoe ik de instellingen weer op standaard terug moet zetten.
Ik hoop dat je nog een keer mee wilt denken.

Groet,
Emma
 
Beste Emma,
Voor jou natuurlijk ook een fijn 2012 met veel DWDD plezier (hoop ik dan!)
Je hebt 't over een eventuele fout bij jouw flash instellingen, daarom stuur ik je een link met mijn flash instellingen, zodat je deze met elkaar kunt vergelijken, alleen weet ik niet of het systeem automatisch jouw instellingen pakt, maar ja, je weet nooit!
Er staat ook nergens bij, wat de standaard instellingen zijn en waarschijnlijk heb je "flash player" in ieder geval al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd....

http://www.macromedia.com/support/documentation/nl/flashplayer/help/settings_manager04.html

En dan nu, nee heb je, ja kun je krijgen....

Groetjes,

Herman

P.s. In het configuratiescherm staat ook nog een icoontje met instellingen voor Flash Player!

Bij IE staat op de menubalk, extra, vervolgens internetopties en dan twee tabbladen, te weten "privacy" en "beveiliging", kijk daar eens, of je een bepaalde site hebt geblokkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Beste Herman,

Inderdaad, ik krijg via jouw link mijn eigen instellingen te zien. In IE staat niets geblokkeerd. In het configuratiescherm staat m.i. alles goed.
Het blijft dus een raadsel. Ik ga er maar weer eens een nachtje over slapen.

Bedankt weer.

Groet,
Gabriëlle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan