LAN verbinding werkt niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Berichten
38
Ik heb sinds vandaag mijn laptop aangesloten op een LAN verbinding omdat ik op bepaalde punten in het huis geen draadloosnetwerk heb.
Maar ik ondervind een paar problemen.
Wanneer ik een filmpje van Youtube of iets dergelijks probeer te laden, doet hij het niet goed. Hij laad maar een paar seconden van het filmpje en daarna buffert hij niet meer. Het zelfde geld bij downloaden. Hij download ongeveer 4MB en daarna niet meer. Waar kan dit aan liggen?

MVG, Daan.
 
Stop het downloaden ook na 4 Mb als je een groter bestand download van b.v. microsoft.com?
 
Nee, dat is wel raar. Ik probeerde eerst mozilla firefox te downloaden omdat ik dacht dat het aan crome lag. Maar die stopte dus na (ongeveer) 4 mb. Nu heb ik internet Explorer gedownload en die download wel gewoon door.
 
Ja ik probeerde het via die site. Maar wat bedoel je met andere kant? En het probleem is niet alleen met het downloaden van bestanden. Het gebeurd ook bij het bufferen van filmpjes van youtube en dergelijken. Wat raar is want de gewoon draadloze verbinding gaf geen problemen.
 
Met andere kant bedoel ik de server waarvandaan je download.
Een paar testjes:
- controleer de internetsnelheid via LAN (b.v. via speedtest.nl)
- controleer de internetsnelheid via wireless (daar waar je wel goede verbinding hebt)
Heb je dan grote verschillen?
 
Dit was de uitslag met wifi:

Download 2365.0 KByte/sec
(=18920 kbps)
Upload 29.1 KByte/sec
(=233 kbps)
Connection 254.0 Conn/min


En dit met LAN:
Download 3081.6 KByte/sec
(=24653 kbps)
Upload 215.5 KByte/sec
(=1724 kbps)
Connection 816.0 Conn/min


Wat houd dit in?
 
Met de snelheid is niks mis. Aantal connecties via wifi is vrij laag maar weet niet of dit van invloed kan zijn op download. Maar je had via wifi geen problemen, dus lijkt me niet. Vreemd. Had je nog gedownload of geyoutubed via wifi?
 
Ja via de wifi doet hij het gewoon prima. Dus het ligt aan de LAN verbinding. Maar als ik diezelfde LAN verbinding aansluit op mijn Playstation3 doet hij het wel gewoon. Ook als ik op de PS3 iets download.
 
Nee niet dat ik weet. Ik heb proberen drivers te vinden maar weet niet of ik de goede heb. Mijn netwerk kaart is: Realtek RTL8102/8103 Family PCI-E FE NIC
 
Ja die heb geïnstalleerd maar windows zei dat de nieuwste er was geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan