srt bestanden spelen niet altijd af

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
ik heb een serie waarvan elke afl bestaat uit een avi en een srt bestand.ik heb deze op een dvd gebrand als data.als ik deze in mijn draagbare tv(lenco met ingebouwde dvd)afspeel kan ik netjes de subs selekteren en de afl speeld netjes af.als ik hetzelfde doe thuis op mijn samsung dvd kan ik de srt's niet openen.hoe kan het dat de ene dvd speler dat wel kan en de andere niet?je kan toch geen codec downloaden voor een dvd speler he.weet hier iemand een oplossing voor?alvast bedankt voor de info
 
Het kan best zijn dat die Samsung dat niet ondersteund.
Heb je er wel voor gezorgd dat het SRT bestand precies dezelfde naam heeft als het AVI bestand?
 
bestanden hebben inderdaad exact dezelfde naam.als de dvd speler geen srt ondersteund zou hij geen enkele srt afspelen denk ik of niet?andere serie's met srt's speeld hij vanzelf af
 
ok, dat is nieuwe info.
Zijn de srt-bestanden van de betreffende serie ook wel echt srt?
Of is dit van een ander formaat, zoals smi of sub?
 
Kun je eens kijken naar de inhoud van de srt die het niet doet.
Is dit eenzelfde formaat als de srt-bestanden die het wel doen?

srt ziet er zo uit:
1
00:02:17,440 --> 00:02:20,375
Senator, we're making
our final approach into Coruscant.

2
00:02:20,476 --> 00:02:22,501
Very good, Lieutenant.

sub zo:
{3426}{3501} Senator, we're making| our final approach into Coruscant.
{3501}{3551} Very good, Lieutenant.

smi:
<SAMI>
<HEAD>
<STYLE TYPE="Text/css"><!--
P {margin-left: 29pt; margin-right: 29pt; font-size: 14pt;
text-align: center; font-family: tahoma, arial, sans-serif;
font-weight: bold; color: white; background-color: black;}
.SUBTTL {Name: 'Subtitles'; SAMIType: CC;}
-->
</STYLE>
</HEAD>

<BODY>
<SYNC Start=0><P Class=SUBTTL><br>
<SYNC Start=137044><P> Senator, we're making<br> our final approach into Coruscant.
<SYNC Start=140037><P><br>
<SYNC Start=140047><P> Very good, Lieutenant.
<SYNC Start=142050><P><br>
</BODY>
</SAMI>
 
sorry dat ik een beetje blond overkom maar hoe kan ik de inhoud van het srt bestand bekijken?ik heb geprobeerd rechts en dan eigenschappen maar daar vind ik het niet.Help mij eens even a.u.b
 
Om de inhoud van de srt's te bekijken heb ik het volgende gedaan.op de srt rechts klikken en dan openen met kladblok.nu krijgen plots al mijn srt bestanden een ander afbeeldingetje en openen ze niet meer rechtstreeks.Hoe krijg ik dit nu terug normaal?
 
Dat zegt alleen maar dat wanneer je dubbelklikt op zo'n bestand deze automatisch met Kladblok wordt geopend.
Dat kan gewoon handig zijn en doet aan de werking voor bij de films niets af.
Geen zorgen om maken dus.
 
Als de srt wel op de lenco werkt en het juiste formaat heeft, kan ik je helaas niet verder helpen.
Iemand anders?
 
zou het kunnen dat de srt bestanden zogeheten korupte bestanden zijn? maar toch op sommige DVD spelers geopend worden? zou jammer zijn indien ik deze serie enkel op mijn portable TV kan afspelen he.
 
Daar heb ik nog niet van gehoord. Of ze werken wel of niet (corrupt).
 
zal dan wel aan de DVD speler liggen zeker. Toevallig op het werk iemand gesproken die ongeveer hetzelfde probleem heeft.die heeft serie's die perfect op PC en (TV via DVD speler) afspelen en hij heeft serie's die enkel op PC via VLC player ondertitteling geeft.ook hij heeft hiervoor nog steeds geen oplossing gevonden.
 
Leg je vraag eens neer bij Samsung.
En probeer ook eens andere formaten, zoals sub, smi of ssa.
Veel succes met kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan