Film menu maken (welk programma raden jullie aan)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvandenboogaert

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2011
Berichten
23
Dag hopelijk hebben jullie leuke suggesties voor me voor onderstaande.

Ik wil mijn film collectie in een menu plaatsen en vroeg mij af wat een goed programma daarvoor is.

Mijn programmeertaal is beperkt (lichte ervaring met VB en SQL)
Het is niet voor online inzage.
Wat ik wil maken is in deze trend:
Hoofdmenu: menu items. (natuurlijk zorg ik dat de gegevens ook ingevuld worden :))
Zoek film op naam:
Zoek film op genre:
Zoek film op jaartal:
Zoeken op acteur:
Bij naam, het liefst met als je de naam invult dat de titel met bestaande opties aanvult.

Wanneer ik dan de pagina van een film in ga krijg ik te zien:
DVD afbeelding, Jaartal, Acteurs, Korte omschrijving.
Al deze opties wil ik wel dat deze aan te klikken zijn zodat je bijvoorbeeld zoals bij acteur de pagina van die acteur in ga met daarin al de films waarin hij getagt is met een korte omschrijving van de acteur.
Op de filmpagina wil ik ook een link (play button) plaatsen naar mijn harde schijf zodat ik de film direct kan afspelen.

Op zich niet zo al te denderend alleen zal ik zelf lekker veel gaan invoeren (en dat wil ik ook niet anders, het is een soort van bezigheidstherapie om het zo te noemen)

Volgens mij kan Microsoft Access al vrij veel van dit alleen is lang geleden dat ik daar mee gewerkt heb en vroeg mij af of dat er leuke gebruiksvriendelijke programma's waren die mij dat ook kunnen laten maken en beter.

Bij voorbaat dank voor suggesties.
 
Helaas zoals ik al aangaf zijn deze zeer beperkt.
VB gebruik ik grotendeels puur voor macro's op te stellen, en de SQL kennis is gelimiteerd tot queries schrijven. (voor beiden nooit een cursus of iets dergelijks gevolgd en een beetje ingegroeid via mijn werk. Creativiteit in deze werd meestal ook beloond met databases die niet meer naar behoren functioneerden :p) Bedoelde ook met gebruiksvriendelijker iets simpeler van aanpak, zou het zelfs zo in Excel kunnen proberen te maken maar verwacht een aantal opties niet goed gaan werken, en ik probeer voor deze toch Excel te vermijden.
 
Laatst bewerkt:
Misschien vind je dit gratis programma wat ?
 
Ziet er zeer interessant uit maar mis net de belangrijkste optie die ik er in wil hebben. De mogelijkheid voor een soort van play button. Iig vanuit het programma zelf de link openen om de film af te spelen.
 
Oeh! Dat is luxe :) Ik ken er een hoop, maar die ben ik nog niet tegengekomen :) Het programma dat ik aangaf heeft de sourcecode ook op de site, dus misschien is er iemand die die knop er in kan bouwen? Ik verplaats de vraag even naar multimedia diversen
 
Als je het zelf wilt maken en Excel wil je vermijden (wat ik ook wel begrijp), is volgens mij access een van de weinige die overblijft.
 
Ga als ik vanavond thuis ben deze checken http://lifehacker.com/5153795/five-best-movie-cataloging-tools, ziet er goed uit alleen nog even kijken naar de mogelijkheden die ik wil en welke zij aanbieden.
Eindelijk ook gevonden de beste zoek term in google :p
Zat steeds op create database en menu, interactive menu.
Maat cataloging tool werkt toch beter. Ik ga er uit komen. Ik zet deze op opgelost want ik verwacht er wel uit te komen. Thx voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan