Thecus N2200 icm het nieuwe Ziggo modem van Ubee

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexandervijver

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Berichten
8
Hallo allemaal,

Ik heb een week geleden de Thecus N2200 (IP 192.168.178.17) aangeschaft en aangesloten op mijn nieuwe Ziggo modem van Ubee (IP 192.168.178.1). Netjes de instructies gevolgd en ik krijg netjes toegang vanaf mijn laptop,telefoon,tablet en media player op de netwerk schijven. Dit doe ik door het IP adres van de N2200 in te typen in mijn browser namelijk http://192.168.178.17
Dit werkt allemaal prima. Nou wil ik bijvoorbeeld vanaf een andere locatie via het internet toegang krijgen tot mijn N2200 dit is mij tot op heden nog niet gelukt en vandaar mijn vraag wie kan mij helpen dit voor elkaar te krijgen.

Hieronder een opsomming van instellingen van mijn NAS schijf:
Status van mijn N2200 Klik hier
Systeem Network WAN/LAN1 Klik hier
Samba is enabled
AFP disable
NFS Enable
FTP Enable
HTTP/WEB disk http: Enabled port 80 https Enabled port 443
UPnP Enable
Nsync Target Nsync enable Rsync Disable
Bonjour Enable
TFTP Disable
DDNS Disable

Hieronder een opsomming van instellingen van mijn nieuwe Ziggo router/modem van Ubee schijf:
Status van mijn router Klik hier
Bij gebruikers staat Static IP 00:14:FD:15:76:CA 192.168.178.17 ethernet dit is van de N2200
Gateway setup Klik hier
Gateway dhcp Klik hier
Gateway ddns Disabled
Gateway options Klik hier
Gateway Static lease Klik hier
Gateway IP Filtering, MAC Filtering en Port Filtering zijn leeg dus niet gevuld.
Gateway forwarding Klik hier
Gateway Port triggers, DMZ Host en RIP Setup zijn leeg dus niet gevuld.

Wie kan mij stapsgewijs helpen om mijn N2200 via het internet te raadplegen?
Cantact via email mag ook Klik hier

Groet Alexander van de Vijver
 
Ik heb ook een Thecus N2200.
Zorg in eerste instantie dat je de thecus NIET een vast ip-adres geeft.
(kan geen facebook plaatjes bekijken)
Benaderen van de thecus doe je dan niet via het ip-adres maar via \\naamvandethecus.
Wat wil je precies via internet kunnen raadplegen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Handboekict thx voor je reactie Ik heb familie leden overal over de wereld zitten en ik wil deze familie leden toegang verschaffen op mijn N2200 Ik heb al accounts voor hun aangemaakt. En ik wil ook vanaf mijn telefoon toegang tot de N2200 zodat ik muziek kan luisteren die daarop staat. Ik heb al verschillende fora gelezen en die vertellen allemaal dat je de N2200 een statisch adres moet geven vandaar dat ik dat gedaan heb ik lees daar ook veel over portforwarding die ik moet aanpassen in mijn router maar dat lukt me ook niet echt ik kan een word document met daarin schermprints naar je toe sturen zodat je kan zien welke instellingen ik heb gedaan in zowel mijn router als mijn N2200.

Heb inmiddels het IP adres weer dynamisch gemaakt maar kan niet via \\naamvandethecus (\\AlexNAS) op de inlog pagina komen wel als ik het "nieuwe" dynamische IP adres intyp

Groet,
 
Laatst bewerkt:
Bij portforwarding moet je verwijzen naar het ip-adres van de nas.
Het meest ideale zou daarom een vast ip-adres zijn, echter op gegeven moment kun je de n2200 niet meer benaderen. Ik had daar last van en schijnt een bekend probleem. De remedie was om de n2200 een ip-adres via dhcp te laten krijgen.
Voor jou levert dit geen probleem,want zover ik begrijp staat de n2200 altijd aan.
En als je niet via de naam AlexNAS erbij kunt, gebruik gewoon het ip-adres, aangezien deze hetzelfde blijft.

Je kunt via HTTP Webdisk jouw familie toegang geven tot bestanden (deze optie staat onder System Network).
Zorg wel dat je de Secure webdisk kiest.
Als je op jouw router poort 443 routeert naar jouw nas, zouden familieleden via jouw extern ipadres poort 443 (dus zoiets 94.192.5.12:443) jouw nas moeten kunnen benaderen.

Bestanden benaderen met jouw mobiel lijkt me ook niet zo moeilijk, maarvan mobieltjes heb ik weinig verstand. Daar bel ik alleen maar mee ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor zover ik heb een dynamisch IP adres toegekend aan mijn NAS met DHCP en via HTTP Webdisk die ik heb enabled zie ik inderdaad dat port 443 enabled is.

Hoe meot ik forwarden naar deze port 443

Als ik in mijn router inlog en naar Forwarding gaat krijg ik netjes een scherm te zien die er als volgt uit ziet

Local Ip addr 192.168.178. Dan kan ik zelf een getal intypen
Start port kan ik zelf invullen
End port kan ik zelf invullen
Protocol kan ik kiezen tussen TCP/UDP en both
Enabled kan ik aan en uit zetten

Hoe moet ik dit invullen?
Mijn IP adres van mijn router is 192.168.178.1
op dit moment is mij ip adres van mijn nas 192.168.178.16 maar deze veranderd door de dhcp instelling

Alvast bedankt en natuurlijk fijne dagen!!!
 
Local Ip addr 192.168.178.16
Start port 443
End port 443
Protocol TCP
Enabled aan

ook fijne dagen.
 
Bedankt voor je hulp ik ben nu niet in de gelegenheid om te testen of ik mijn NAS kan benaderen vanaf het internet
Dit zal ik van de week gaan proberen. Heb wel mijn portforwarding aan gezet en in principe zou het nu moeten gaan lukken en moet ik een familielid een mail sturen met daarin de link:
192.168.178.16:443

Ik laat weten of het lukt!
 
Dit gaat niet lukken: 192.168. adressen zijn privé-adressen en werken niet van buitenaf.
achterhaal je externe ip-adres via http://www.watismijnipadres.nl/.
Zet dan daarachter :443.
Misschien is het ook een idee om een gratis dns te registreren, want jouw externe ip-adres kan veranderen.
 
Hoi handboekict bedankt voor weer een helder en duidelijk antwoord het is me gelukt met het inloggen vanaf een locatie buiten mijn eigen netwerk hartelijk dank hiervoor!!
Je hebt het over een DNS te registreren heb je hier nog tips voor wat is een goeie provider?

Wederom bedankt!

Groet,
 
Ik heb zelf dyndns.org maar deze is niet meer gratis.
Even googlen levert no-ip.com op.
Je krijgt dan een eigennaam.no-ip.info (waarbij je eigennaam zelf verzint ;)
Dan kun je je familie het adres eigennaam.no-ip.info:443 sturen.
 
Daar ben ik weer helaas lukt het mij nog niet helemaal via het internet op mijn NAS schijf te komen.
Ik heb heb op mijn router DHCP aan gezet en ik zie dat mijn NAS schijf in het lijstje DHCP clients staat met netjes een MAC addres en een IP adres nu 192.168.178.012. Tevens heb ik in mijn router port forwarding ingesteld het Ip adres van mijn router 192.168.178.12 naar port 443 en protocol TCP. Volgens mij staan de instellingen van mij NAS schijf ook goed Dynamic IP 192.168.178.12 de HTTP/Webdisk instellingen staat de https aan op port 443.

Op deze manier kan ik via een internet browser op mijn NAS schijf komen door https://83.85.176.19:443
Dit werk allemaal prima maar telkens na een dag of 2 kan ik dit niet meer en zie ik dat mijn NAS schijf een nieuw ip adres gekregen heb (dit is logisch omdat ik voor dynaisch ip adres heb gekozen op de NAS)

Hoe kan ik dit verhelpen zo dat ik altijd toegang heb tot mijn NAS? Als jullie meer info nodig hebben dan is dit geen probleem maar hoop dat dit zo een btje duidelijk is
 
Het probleem is geheel helder.
Misschien kun je het type van de ubee modem noemen.
Dan kan ik eventueel een handleiding erbij zoeken.

Het ip-adres van de nas of computer zou niet zo snel mogen veranderen.
Als er een ip-adres wordt uitgedeeld, heeft deze een bepaalde geldigheidsdatum. Dit wordt de leaseduur genoemd. Meestal is dit een week, maar schijnbaar bij jou 1 of 2 dagen. Als je de nas langer uit hebt staan dan de leaseduur en er meldt zich een andere computer op het netwerk, dan kan het zijn dat deze het ip-adres 192.168.178.12 inneemt.
Je noemt ook ergens het ip-adres 192.168.178.16.
Dan rijst bij mij de vraag: hoeveel pc's heb jij wel niet in jouw netwerk hangen?
En ik vraag me ook af welke adressen jouw dhcp uitdeelt? Vandaar dat een handleiding wel handig is.
Maar eerst: is het niet mogelijk het ip-adres in de router vast te zetten voor jouw Thecus-nas?
 
Ik kan zien bij de DHCP instellingen dat starting lacal adres is 192.168.178.10 isdat verklaard waarom het ip adres eens 16 is geweest. IK heb behoorlijk wat apparaten in huis met internet verbindingen (3 smartphones 2 tablets 2 laptops 1 pc 1 playstation, 1 media player, 1 surround versterker en een tv allemaal met internet verbindingen.) Als ik het goed begrijp zou dus zolang de NAS schijf aan blijft het ipadres 192.168.178.12 blijven? Ik laat namelijk de NAS automatisch om de nacht een aantal uur uit staan dit kan het misschien verklaren of niet?
De optie om een ip adres vast te zetten voor de NAS ik weet niet waar ik dat moet zoeken. Ik heb wel een optie dat heet static lease hierin kan ik een MAC address, een ip adress en enabled aanvinken.

Hieronder is de link naar de handleiding van de modem gevonden op de ziggo site
handleiding

wederom bedankt weer voor je reactie!!
 
Geweldige router. Oplossing is simpel.
Kijk onder punt 4.7
Daar kun je op basis van mac-adres een apparaat een statisch ip-adres geven!
Dat is alles wat je nodig hebt.
Typ in een dosbox in: arp -a 192.168.178.12
Kijk wat het fysiek adres (mac-adres) is en vul dit in op de routerpagina Static Lease.
C'est ça.
Trouwens ik zie ook dat je een DDNS optie hebt.
Daar kun je je ddns instellen zodat deze altijd wordt geupdate, zodat je meest recente externe ip-adres altijd gekoppeld met je ddns-naam.
 
Weer bedankt voor je hulp ik heb nu static lease aangezet met het mac adres en het ip adres
hopen dat het nu goed gaat en vooral blijft gaan!!

bedankt!!
 
De praktijk zal het uitwijzen.
Ik heb er alle vertrouwen in.
Anders lezen we het wel weer hier ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan