Extern inloggen op een router thuis.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michieldv

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Berichten
34
Hallo,

Ik heb een vraag over hoe ik vanaf een externe locatie in kan loggen op mijn thuisrouter. Ik heb vandaag op mijn thuisrouter een hardeschijf geinstalleerd. Deze is dus in ons thuisnetwerk te benaderen. Nu zou ik ook graag willen dat ik van waar dan ook kan inloggen in mijn router en dus bij mijn gegevens op de hardeschijf kan.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? Het gaat dus puur op gegevens eropzetten en erafhalen niet op een extern bureaublad oid.
Ik hoop dat iemand me een opzetje kan geven om dit in te stellen!

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Michiel
 
Dat ligt aan het type router (en mogelijk firmware) of je dat kan.
 
Hallo,

Het is een TL-WR1043ND van TP-link. Met de allernieuwste firmware erop en ik kan er eventueel de heel erg uitgebreide open source firmware op zetten. Het is een router met zeer veel functies en ik heb gehoord dat er een functie opzat om extern op je router te kunnen. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken, kan iemand me helpen?

Groet Michiel
 
hallo,

Hartelijk bedankt voor uw hulp!
Ik heb het alleen nog niet voor elkaar zoals die beschrijving het zegt.
Via mijn interne Ipadres lukt het wel om in te loggen, maar niet voor mijn algemene publieke Ipadres (Wanadres). Dan kan ik niet in mijn router inloggen.
De opstelling bij ons thuis is telefoonlijn - modem - router - alle pc's & de Hardeschijf op de router

Komt het mss omdat de router apart op het modem is aangesloten? moet je dan een ander adres invullen?

Ikhoor het graag alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Michiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan